zeer raar netwerk probleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

pierre90

Gebruiker
Lid geworden
27 jun 2007
Ik zit met een probleem waar nog niemand voor mij een oplossing heeft kunnen bedenken. Ik gebruik een draadloze router van sitecom (wl-153). hieraan staat 1 vaste pc en draadloos moeten er 2 laptops op. Wanneer er verbinding is werkt alles perfect. Alleen is er 1 probleem. Wanneer ik 's ochtends mijn laptop aanzet krijg ik een melding: beperkte service en heb ik geen internet... :confused: ik moet dan eerst naar de kamer van de andere laptop lopen en die aanzetten. wanneer ik dat heb gedaan en ik maak opnieuw verbinding doet hij het. Iemand vertelde mij de optie dat ik via die andere laptop verbinding maak met het draadlozenetwerk maar dit is niet zo, omdat het probleem ook vaak andersom is. Ook is het zo dat wanneer ik de andere laptop uit zet mijn internet verbinding het gewoon blijft doen.

Een mogelijke optie had ik zelf wel gevonden maar ik heb geen idee hoe ik dit moet veranderen. Bij de meeste computers is de gate-away hetzelfde als hun IP-adres en dit is bij mij niet zo. Is er iemand zo technisch om mij hiermee te helpen :rolleyes:

Hoi,

Je kan proberen om de ipadressen manueel toe te wijzen aan beide laptops, weet je hoe dit moet?

om eerlijk te zijn heb ik geen idee, mijn router wijst automatisch IP adressen toe, t enige wat ik heb gedaan is beveiliging ingesteld en poorten opengezet.

gewoon mijn ip nummer waarmee ik inlog op de 'site' van de router om alle instellingen te wijzigen, want die weet ik... alleen is er volgens mij geen manier om ip adressen te wijzigen, alleen mac adressen maar die functie heb ik uitstaan.

Je moet niks in de router zelf wijzigen, als je mij het ip adres van de router en van de vaste pc kan geven dan kan ik je verder helpen.

die van mijn router is 192.168.0.1 en die van mijn vaste computer is heel raar....
bij ipconfig in opdrachtprompt geeft deze aan: 192.168.0.100 maar op internet bij what's my ip zegt deze site 195.241.107.176
hier volg ik dus echt niks van :confused: welke is het nu...

195.241.107.176 is het adres van buitenaf (wat je van de provider krijgt) dus daar moet je je geen zorgen om maken.

Probeer het volgende bij beide laptops:

• Je gaat naar het configuratiescherm
  • Daar selecteer je netwerkverbindingen
  • Daar klik je rechts op “Draadloze netwerkverbinding” en selecteer je eigenschappen
  • In de lijst selecteer je helemaal van onder “internet protocol (TCP/IP)”
  • In het menu dat volgt vink je het bolletje “Het volgende ip-adres gebruiken” aan.

• Bij ip-adres zet je 192.168.0.4 (eerste laptop) en 192.168.0.5 (tweede laptop)
  • Bij subnetmasker vul je bij beide laptops in: 255.255.255.0
  • Standaard-gateway vul je in: 192.168.0.1
  • Bij voorkeur DNS-server vul je in: 192.168.0.1
  • Alternatieve DNS-server laat je leeg.

1 probleem dat staat er bij mij twee keer, ik heb Internet protocol versie 6 (TCP/IPv6) en Internet Protocol versie 4 (TCP/IPv4)

versie 6: de nieuwste versie van het internetprotocol dat wordt gebruikt voor communicatie via verschillende via verschillende netwerken die met elkaar zijn verbonden :confused:

versie 4: Transmission Protocol/internet protocol. Het standaard protocol voor WAN-netwerken dat communicatie mogelijk maakt met andersoortige, onderling met elkaar verbonden netwerken.

Ik denk optie 4 die ik moet hebben maar voor de zekerheid toch even vragen :confused:

Volgens mij moet je versie 4 nemen, versie 6 komt er aan maar is op dit moment nog niet van toepassing.

ik heb het gedaan, ik hoop dat het de oplossing is, alles lijkt nog te werken. De andere laptop moet ik morgen nog even instellen. Alleen de router wees beide laptops zelf al een ander IP adres aan(vroeger), de een gaf hij aan het eind .0.101 en de ander 0.102

oke heb ik bij p2p programma's altijd de melding dat ik achter een NAT router zit, denk je dat dat probleem hiermee ook is opgelost?

alvast heel erg bedankt :thumb: :thumb:

ik heb het nu op beide laptops ingesteld, hopelijk werkt het... alvast heel erg bedankt :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan