Zeer traag internet met router

Status
Niet open voor verdere reacties.

janwillem117

Gebruiker
Lid geworden
10 jul 2009
Ik heb ziggo en als ik met router ertussen doe (Linksys WRT320N Dual-Band Wireless-N Gigabit Router) heb ik 1.3 mbs internet en als ik de netwerkkabel aansluit op de modem heb ik 65 mbs internet.( dit is op de gewone pc)

Op mijn laptop kan ik vaak niet eens verbinding krijgen terwijl dat toch wel moet kunnen met zo'n router. Iemand een idee waarom die router zo'n vertragende factor is?

Het zou kunnen dat het modem van Ziggo het niet aankan. Ook omdat Ziggo geen glasvezel levert natuurlijk.

Wat je zou kunnen proberen is het wireless N gedeelte uitzetten.
Dat wil nogal eens helpen.
Ook voor de kabel.

Als ik met een pc op de modem ga(netwerkkabel) krijg ik 65 mbs en met de router ertussen 8.5, ik heb een firmware update gedaan maar hoe kan het dan dat die 8 dus geen 65 meer is?

Dan voert je router geen 65 mbp/s door, maar als het goed is moet hij dat wel kunnen.

Dan zou ik even in de instellingen van de router gaan kijken. Daar staat waarschijnlijk iets uitgeschakeld wat ingeschakeld moet zijn.

Maar hoe zie je eigenlijk dat je 8,5 mbp/s krijgt?

Ik had even een testje gedaan op Speedtest.net

Welke instellingen moet ik naar kijken?

Laatst bewerkt:
Ohh,

Daar zou ik me niet teveel van aantrekken.
Als je geen last heb van een langzame verbinding en je kunt goed downloaden. Is er in principe geen probleem hoor:D

Ik kan nu nauwelijks met de router verbinden. Als ik op verbinden druk(op mijn laptop) werkt het de hele tijd niet. Dan staat er Verbinding maken mislukt. En als ik het met een ander draadloos netwerk in de buurt probeer doet ie het wel dus het ligt niet aan mn laptop en ik heb de laatste firmware dus al geinstalleerd op de router. Iemand een idee?

Je zou eens in de router moeten kijken of DHCP reservering aan of uit staat.

Als hij aan staat probeer dan uit te zetten of andersom.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan