zeer traag internet

Status
Niet open voor verdere reacties.

orbea

Gebruiker
Lid geworden
18 jul 2004
Hallo,

Mijn internet verbinding is sinds enige tijd supertraag.
Nadat internet voortdurend bleef uitvallen heb ik de installatie met gebruikmaking van een ghost teruggezet naar de beginstand na de installatie van WindowsXP.
Sindsdien doet ie het wel maar dus zeer traag en af en toe slaat ie zomaar af. Ik heb firefox geinstalleerd en die doet net zo langzaam als IE.
Ik zou zeer dankbaar zijn als iemand een oplossing weet. Ik heb deze vraag al gesteld in het spyware topic. Daar heb ik mijn HijackThis logfile laten zien en kreeg als antwoord dat er geen vuil in zat en dat het probleem ergens anders moest zitten. Weet iemand waar?

groeten,

Orbea

Welk abonnement van Planet heb je? Heb je al contact met Planet zelf gehad (niet dat het veel zal helpen hoor)?

Ik heb een adsl-comfort abonnement.
Het gekke is dat mijn oude computer beneden wel goed internet geeft (in windows 95) en mijn nieuwere computer boven (in windows XP) niet. Terwijl de computer boven in contact staat met het ADSL-modem en dus als server dient.

Als je internet deelt dan is de verbinding altijd langzamer. Er hangen tenslotte 2 computers aan hetzelfde lijntje.

Dat begrijp ik maar dit supertrage is pas ontstaan na de bovenbeschreven hersteloperatie. Nu heeft de computer
minutenlang nodig om een simpele pagina op te bouwen. Voorheen was het zo dat de computer boven snel was en die beneden ongeveer 4x zo langzaam.
Nu is die beneden, waar ik nu aan zit, nog net zo snel als voorheen en boven is ie 20 x zo traag.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan