Zeer traag internet

Status
Niet open voor verdere reacties.

jeroendenoot

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
14 mrt 2005
Hallo, ik heb sinds een paar dagen, zomaar opeens, problemen met mijn internetverbinding. Deze is zeer traag. Een pagina laden kan wel een minuut of meer duren en vaak wordt een pagina zelfs helemaal niet geladen.

Even een beschrijving van de situatie:
Modem: Speedtouch
Router: Linksys wireless-G WRT54GL
Provider: Hetnet snel surfen (:p)
Statuslampjes: alles groen
Twee computers: een pc en een laptop, probleem doet zich bij beide computers voor
Verbinding: internetlijn > modem > router > pc
De laptop is verbonden met het draadloos internet van de router.

Als ik de router er tussen uit haal, en het modem rechtstreeks aansluit op de pc, heb ik helemaal geen verbinding. Sluit ik het modem rechtstreeks op de laptop aan, dan heb ik gewoon een snelle verbinding (zo werk ik nu even).

Ik heb een vermoeden dat er iemand misbruik maakt van de draadloze verbinding. Er zit wel een wachtwoord op met WPA, maar volgens mij is deze tegenwoordig niet heel moeilijk meer te kraken.

Hoe kan ik zien welke computers er zijn verbonden met het draadloze netwerk? Of is er nog een andere oorzaak van dit probleem?

Alvast bedankt.

Ha die Jeroen (:D)!

Welk type modem heb je precies?

Simpele zaken al gedaan: modem/router al gereboot? Firmware al geupgrade?

Als je de modem direct aansluit op de laptop, krijg je dan wel een IP toegewezen? Beter gezegd: werk je met DHCP? Het kan zijn dat je default gateway anders is ingesteld (je router), en dat als je die weghaalt hij deze dus niet kan vinden.

Misbruik van de verbinding -> Dan zou de snelheid écht minder zijn. Controleer dit door te testen op www.speedtest.nl / www.speedtest.net, of liever door deze file (50MB) te downloaden: http://www.caiway.nl/index-testbestanden.htm.
Een IE download is wat stabieler dan zo'n test.

WPA is niet zeer makelijk te kraken, WEP is dat wel. WPA (en WPA2) behoren nog steeds tot de veilige beveiligingen.
Sleutel al veranderd? Channel al veranderd? SSID al veranderd? Broadcast al uitgeschakeld?

Nou... bedankt in ieder geval, maar hij doet het weer, een router reboot was voldoende om het probleem op te lossen... :o Had ik niet aan gedacht

is trouwens je draadloos internet wel beveiligt??
kan zijn dan iemand anders op je draadloze verbinding flink zit te downloaden zonder dat jij het weet..

is trouwens je draadloos internet wel beveiligt??
kan zijn dan iemand anders op je draadloze verbinding flink zit te downloaden zonder dat jij het weet..

het zou wel eens kunnen dat ik dit probleem heb.
ik heb eerder al eens geprobeerd om mijn netwerk te beveiligen maar dit lukte niet echt.
kun jij helpen?

Ik had toen de voeding van de router even een paar seconden eruit gehaald en daarna werkte het weer.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan