jeroendenoot
Terugkerende gebruiker
- Lid geworden
- 14 mrt 2005
Hallo, ik heb sinds een paar dagen, zomaar opeens, problemen met mijn internetverbinding. Deze is zeer traag. Een pagina laden kan wel een minuut of meer duren en vaak wordt een pagina zelfs helemaal niet geladen.
Even een beschrijving van de situatie:
Modem: Speedtouch
Router: Linksys wireless-G WRT54GL
Provider: Hetnet snel surfen
p)
Statuslampjes: alles groen
Twee computers: een pc en een laptop, probleem doet zich bij beide computers voor
Verbinding: internetlijn > modem > router > pc
De laptop is verbonden met het draadloos internet van de router.
Als ik de router er tussen uit haal, en het modem rechtstreeks aansluit op de pc, heb ik helemaal geen verbinding. Sluit ik het modem rechtstreeks op de laptop aan, dan heb ik gewoon een snelle verbinding (zo werk ik nu even).
Ik heb een vermoeden dat er iemand misbruik maakt van de draadloze verbinding. Er zit wel een wachtwoord op met WPA, maar volgens mij is deze tegenwoordig niet heel moeilijk meer te kraken.
Hoe kan ik zien welke computers er zijn verbonden met het draadloze netwerk? Of is er nog een andere oorzaak van dit probleem?
Alvast bedankt.
Even een beschrijving van de situatie:
Modem: Speedtouch
Router: Linksys wireless-G WRT54GL
Provider: Hetnet snel surfen

Statuslampjes: alles groen
Twee computers: een pc en een laptop, probleem doet zich bij beide computers voor
Verbinding: internetlijn > modem > router > pc
De laptop is verbonden met het draadloos internet van de router.
Als ik de router er tussen uit haal, en het modem rechtstreeks aansluit op de pc, heb ik helemaal geen verbinding. Sluit ik het modem rechtstreeks op de laptop aan, dan heb ik gewoon een snelle verbinding (zo werk ik nu even).
Ik heb een vermoeden dat er iemand misbruik maakt van de draadloze verbinding. Er zit wel een wachtwoord op met WPA, maar volgens mij is deze tegenwoordig niet heel moeilijk meer te kraken.
Hoe kan ik zien welke computers er zijn verbonden met het draadloze netwerk? Of is er nog een andere oorzaak van dit probleem?
Alvast bedankt.