Zeer trage computer xp.

Status
Niet open voor verdere reacties.

ghlgerrits

Gebruiker
Lid geworden
11 aug 2010
Goed morgen.
Ik werk met Windows xp pro. Versie 5.1.2600 Asus P5000 Ser.P5B
Geforce 7300GT
Die is met het opstarten zeer traag geworden 6 min. Programma openen zeer traag,en vaak vastlopen.
Ik heb al diverse scans gedaan,en zoveel mogelijk programma`s verwijderd,schijf controle zonder resultaat!
Is er misschien nog een goude tip?
B.v.dank g.gerrits

probeer advanced system care eens (linkje, gratis). Zal wel een poosje duren voordat die klaar is met alles draaien, maar mogelijk dat dan nog helpt. Mogelijk is je harde schijf gewoon wat versleten waardoor deze enorm traag is geworden.

Dank voor U snel antwoord.
Ik heb het programma gebruikt,heeft fouten gerepareerd zonder resultaat.Ik voeg bijlage toe,als het lukt.
Het probleem is van de een op de andere dag gekomen.Windows in januari 2013 opnieuw geistaleerd,ging tot heden goed.
Ik had het idee na een Jav update 7. 25? Systeem herstel werkte toen ook niet meer,het geluid vervormt erg.Het geeft vooral problemen buiten het trage opstarten,als er meer programma`s tegeijk gebruik, ook op Intern. Dan loopt het vast of duurt heel lang.Nogmaals dank.

Aanvulling: Ik ben nu in de Veilige modem bezig,daar kan ik nog iets doen.
Wat opvalt? Dat met Avand care 6.3 steeds weer fouten worden gevonden laatste 1485 ! maar niets oplost??
Groet g.gerrits.

PS.Een aanvulling verkeerd geplaats?

Bijlagen

• HELPMIJ.jpg
    HELPMIJ.jpg
    45,9 KB · Weergaven: 29
Laatst bewerkt:
oke druk op start naar configuratie en dan vormgeving van themas dan beeldscherm dan instelling en dan gevanceerd en dan probleem oplossen en hardware verselling helemaal naar links doen

Je moet natuurlijk wel de volledige scan van advanced system care gebruiken ;) En overigens kan je die prestatiemonitor gewoon uitschakelen (wat ik zelf altijd doe).

Ziet er overigens wel naar uit dat je al wat scanprogrammaatjes er overheen hebt laten lopen.

Opdracht uitgevoerd.
Inderdaad heb ik wat geëxperimenteerd!
De Hardware versnelling stond op maximaal.Maar geen verbetering.
Aanvulling : Windows opstart scherm 1.30 min. Zwart scherm 0.55min. Welkom t/m/intern verbinding +/- 3.5 min.
Als ik Windows Live opstart +/_ 1,5 min. is het werken met E.mail redelijk. Vanuit de Email opstarten naar deze site gaat ook erg verschillend. Met tekst hier werken ziet normaal uit.Voor mij gaat het mis als ik op verschillende pagina`s tegelijk zit?
Groet g.gerrits

Laatst bewerkt:
  1. Als de stuurprogramma's niet compatibel of verouderd zijn en in het bijzonder de chipset & video stuurprogramma's kunnen vertraging, bevriezing & blauwe schermen voorkomen. Kijk hiervoor naar dit artikel
  2. Pak het opstartproces aan met StartupLite

Dank DANK.

Ik heb WINDOWS XP OPNIEUW LATEN INSTALEREN!
Tot heden lijkt alles nog opgelost(?)
Nogmaals dank.
g.h.l.gerrit

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan