Wat bedoelen ze met poorten open zetten
Als je een poort open wilt zetten dan moet je in je router komen , normaal doe je dat als volgt:
je opent internet explorer of een ander internet venster,
je typt het ip adres van je router in
meestal is dit
http://192.168.2.1
of
http://192.168.1.2
ik weet niet precies hoe dat werkt met telebyte maar dat kun je navragen als je de helpdesk belt van telebyte.
in ieder geval, als je dat gedaan hebt krijt je een "website" te zien
---------------------
als je een wachtwoord in moet vullen en je hebt geen wachtwoord dan kun je gewoon op enter drukken... als je dan een foutmelding krijgt zit er wel degelijk een wachtwoord op en dan moet je je router resetten,
dit doe je als volgd, je zoekt aan de achterkant van je router of je een klein knopje ziet.. die moet je voor 10 -15 seconde ingedrukt houden (zoiets) en dan zullen alle lampjes van je router knipperen.
als dat niet werkt dan kun je nog de stroom van je router uitzetten en het knopje ingedrukt houden terwijl je de stroom weer aanzet.
als het goed is dan moet de router gereset zijn.
en je wachtwoord moet dan ook weg zijn.
-------------------------
------------------------
Bij mij was het MAC adress veranderd en moest ik die opnieuw invullen, dat is geen probleem je drukt gewoon op snel configureren .. of wizzard configureren/instellen
(iig de functie die voor de "normale" gebruiker bedoeld is... waar je zo min mogelijk in moet vullen)
je krijgt dan na een paar keer klikken een venster met MAC adress en een knop met mac adress invullen druk daar gewoon op en hij staat erin.
als dit hierboven niet echt duidelijk is dan kun je ook dit doen:
je gaat naar "mijn netwerk locaties" -> "netwerk verbinding weergeven" (indien nodig) dan dubbel klik je op het icoontje dat verschijnt, dan klik je op de tab met de naam "ondersteuning" en dan klik je op "Details.." je krijgt nu allemaal gegevens over je pc.
je fysiek adress is je MAC adress. die kun je gewoon overnemen.
------------------------------------
in die site kun je de instellingen in je router veranderen.
je moet even zoeken waar het staat, de functie heet NAT dan Virtual server instellingen en daar kun je als het goed is poorten open zetten. Je moet echter wel de ip adress van je pc weten.
Dit kun je makkelijk achterhalen door op de windows knop te drukken dan op Uitvoeren klikken en dan typen CMD, je krijgt dan een dos venster te zien, vervolgens typ je in dat dos venster ipconfig.
je krijgt nu wat gegevens, kijk wat er staat achter
Ip-adres.....
Dat is het IP van die PC
Nu ga je terug naar de "website" en vul je het ip adress in.
achter het ip vul je een poort nummer in bijvoorbeeld 666, of 81, of 6112 (zijn maar voorbeelden)
------------------
de poorten die je opent moeten zowel TCP als UDP zijn
dus voor elke poort moet je 2x het ip adres invoeren en de poort nummer
------------------
als je een range wilt instellen dan moet je dat ook onder de NAT optie doen maar ik weet niet meer uit mijn hoofd welke optie dat is .. iig als je die hebt gevonden dan kun je bv 1420 - 1490 open zetten
en dan op apply drukken..
ik hoop dat je hiermee verder kunt