Zeer trage draadloos internet

Status
Niet open voor verdere reacties.

Bendula

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
9 jun 2009
Hey, heb via deze site meerdere oplossingen met computerprobleempjes gevonden maar ik zit nu echt vast :(

Ik ben pas verhuisd en heb KPN gekozen als provider. Via LAN is er geen probleem met het internet maar zodra ik draadloos wil internetten gaat het zeeeeeeer traag. Soms duurt het een aantal minuten en soms laad een pagina helemaal niet op. Er is wel een sterke signaalsterkte. Voor het verhuizen had ik ook KPN en had ik precies de zelfde probleem. Af en toe deed het draadloos internet daar wel, soms wel voor een paar dagen maar meestendeels kreeg ik een fout melding met "beperkt tot geen internetverbinding" en een probleem met mijn ip adres.

Hier is wat meer informatie, misschien dat dat beter helpt :P

-Welk modem?? KPN experia box TG787
-Geen router
-Alle kabels zijn nieuw dus zou geen probleem moeten zijn.
-Statuslampjes? Alles groen
- Windows XP

Bij voorbaat dank :thumb:

Je had bv na je mindere ervaringen met KPN op je vorige adres ook een andere provider kunnen inschakelen, maar goed...
Is je draadloze verbinding beveiligd? - dat lees ik nergens...anders kan men in je omgeving mee liften op je draadloze verbinding waardoor die bij jou trager wordt'.

Laatst bewerkt:
Ja, precies daar heb ik nu ook spijt van :p maar waar ik nu woon zijn er maar een paar providers beschikbaar en KPN was wel 1 van de betere er tussen.

Het is gewoon beveiligd met een WPA sleutel, ik las ergens dat dat voldoende is.

Ik heb trouwens net met een 2de laptop geprobeert en daar doet alles het prima. Zou dus denken dat het aan mijn laptop instellingen ligt, maar op mijn school doet draadloos internet het wel normaal op mijn laptop :confused:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan