zeer trage HDD (Maxtor 20GB)

Status
Niet open voor verdere reacties.

boemboem

Gebruiker
Lid geworden
10 feb 2003
Berichten
100
hey,

ik heb een probleem... een van mijn 2 Harde schijven is ontzettend traag geworden... het kopieeren van 700MB duurt 20 - 30minuten! dat is gewoon veels te lang, de andere HDD doet het binnen 5 minuten.

nu is mijn vraag waar kan het aan liggen???

de opstelling is als volgt:

Primairy IDE:
Master: Maxtor 32049H2 (20GB, mode: UDMA 5)
Slave: Lite-On LTR-48246S (CD Schrijver, mode: UDMA 2)

Secundary IDE:
Master: 50x CD-Rom drive (PIO Modus)
Slave: Maxtor 90845D4 (8GB, mode: UDMA 2)

nu heb ik ook al geprobeer om de twee harde schijven op de prim. poort te hangen en de CD-R's op de secundary. De snelheid blijft echter nog steeds bedroevend van de 20GB, terwijl de 8GB gewoon vlot werkt... heeft het te maken met het feit dat Windows op de 20GB staat ofzo? want ik vind de schijf wel HEEEL erg langzaam...

alvast bedankt

John
 
Meest voorkomende oorzaak van PC's die plotseling trager worden zijn virussen en spyware, heb je daar al naar gekeken?

Ga eens naar apparaatbeheer en kijk eens of je daar gekke dingen vindt.

O ja.. Welke windowsversie:rolleyes:

Verplaatst naar > Harddisk
 
Secundary IDE:
Master: 50x CD-Rom drive (PIO Modus)
Slave: Maxtor 90845D4 (8GB, mode: UDMA 2)

Verander in ieder geval de PIO Modus van je cd rom naar DMA en herstart je pc.

Je weet maar nooit of het enige invloed heeft op de performance van je hdds maar het is te proberen.

Mocht dit niet werken kijk dan eens naar driver updates voor je moederbord.
 
Geplaatst door Tiborv
Meest voorkomende oorzaak van PC's die plotseling trager worden zijn virussen en spyware, heb je daar al naar gekeken?

yeps... heb geen virussen en/of spyware... heb alles al gechecked met Ad-Aware en heb 24/7 een up to date virusscanner draaien... dus dat lijkt me sterk

Ga eens naar apparaatbeheer en kijk eens of je daar gekke dingen vindt.

O ja.. Welke windowsversie:rolleyes:

Verplaatst naar > Harddisk

stom van me om niet te vermelden welke windows versie, maar het gaat om de Windows XP Home editie (NL), zonder SP1. En nopes, bij apparaatbeheer geen uitroeptekens of apparaten die me niets zeggen...
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan