zeer trage internet verbinding

Status
Niet open voor verdere reacties.

sweetsugarbaby

Gebruiker
Lid geworden
5 okt 2001
Ik heb mijn pc net gescand by Trend Micro. Ik kreeg een bericht dat mijn internet verbinding zeer traag was. Waar kan ik dat testen? En wat kan ik er eventueel aan doen?

Wie is je provider, en wat voor abbonement heb je?

Je kan je snelheid testen op: www.speedtest.nl

Als je chello hebt kan je naar de chello testpagina gaan.
http://test.net.upc.nl

Verder kan het met je internetverbinding net een dipje zijn geweest.. dat het Trend Micro daardoor aangaf dat de verbinding traag is.

Laatst bewerkt:
Iemand anders hielp mij aan de volgende test:

ftp://ftp.student.utwente.nl/pub/test/

Dan wordt een directory getoond. Je kiest een van de bestanden b.v.
10M en geeft de opdracht kopiëren,

dan ga je naar Mijn Documenten of een andere plaats in je systeem en kies voor plakken.

Houdt het aantal seconden bij. Als de overdracht klaar is deel je 10.000KB door het aantal seconden en je weet het aantal KB per seconde. In mijn geval 400KBytes per seconde. Wil je het aantal Kbits weten dan vermenigvuldig je dat met 1,1 (extra vanwege controle informatie die ook meegestuurd wordt) en je krijgt het aantal Kbits per seconde.

Dit cijfer is constant veel nauwkeuriger dan wat ik met speedtest meet.

JaapJan:

Als je van een Byte naar een Bit gaat dan moet je vermenigvuldigen met 8.
1 Byte = 8 bit
400KByte / s = 400 * 8 = 3200Kbit / s

Het aantal Kbit heeft niets te maken met de controle informatie die mee wordt gestuurd.

Ik heb chello classic.
Ik heb net de test bij chello gedaan.
Download test was perfect.
Upload test was traag. :(
Kan het daarom zijn dat mijn webcam in yahoo messenger zo traag werkt? De bewegingen zijn zeer "houterig", en mijn camera heeft ongeveer 2 minutes vertraging. De beelden van mijn webcam konen ongeveer 2 minutes later bij mijn chat vriend aan.

killermenace zei:
JaapJan:

Als je van een Byte naar een Bit gaat dan moet je vermenigvuldigen met 8.
1 Byte = 8 bit
400KByte / s = 400 * 8 = 3200Kbit / s

Het aantal Kbit heeft niets te maken met de controle informatie die mee wordt gestuurd.

Ik vind dit altijd een zeer moeilijke materie en vandaar mijn wat uitgebreidere verhaal.
"Over de lijn gaan bits. Die bits vertegenwoordigen gegevens en controle informatie. Hoeveel van de bits over de lijn controle-informatie vertegenwoordigen hangt af van het protocol. In het algemeen kan worden gesteld dat ±10% van de bits over de lijn controle-informatie vertegenwoordigen.

Als ik dus weet dat een bestand dat ik ophaal 10 MB oftewel 10.000.000 bytes groot is tel ik daar 10% bij op als controlebytes, zodat ik het totaal aantal bytes dat in totaal over de lijn verzonden moet worden 11.000.000 bytes groot is. Bij 8 bits per byte levert mij dat 88.000.000 bits op. Bij een overdrachttijd van 22 seconden betekent dit dat de overdrachtsnelheid 4.000.000 bits per seconde is of 4.000 Kbits/sec en dat is wat mijn kabelaar mij heeft beloofd."

Ik hoop dat ik duidelijk ben.

Gegroet

JaapJvanVeen zei:
Ik vind dit altijd een zeer moeilijke materie en vandaar mijn wat uitgebreidere verhaal.
"Over de lijn gaan bits. Die bits vertegenwoordigen gegevens en controle informatie. Hoeveel van de bits over de lijn controle-informatie vertegenwoordigen hangt af van het protocol. In het algemeen kan worden gesteld dat ±10% van de bits over de lijn controle-informatie vertegenwoordigen.

Als ik dus weet dat een bestand dat ik ophaal 10 MB oftewel 10.000.000 bytes groot is tel ik daar 10% bij op als controlebytes, zodat ik het totaal aantal bytes dat in totaal over de lijn verzonden moet worden 11.000.000 bytes groot is. Bij 8 bits per byte levert mij dat 88.000.000 bits op. Bij een overdrachttijd van 22 seconden betekent dit dat de overdrachtsnelheid 4.000.000 bits per seconde is of 4.000 Kbits/sec en dat is wat mijn kabelaar mij heeft beloofd."

Ik hoop dat ik duidelijk ben.

Gegroet
Ja, je legt duidelijk uit dat je het niet begrepen hebt :o

Een bestand van exact 10 MB is namelijk 10 x 1024 x 1024 = 10.485.760 Bytes, en geen 10.000.000 zoals jij stelt.

sweetsugarbaby zei:
Ik heb chello classic.
Ik heb net de test bij chello gedaan.
Download test was perfect.
Upload test was traag. :(
Kan het daarom zijn dat mijn webcam in yahoo messenger zo traag werkt? De bewegingen zijn zeer "houterig", en mijn camera heeft ongeveer 2 minutes vertraging. De beelden van mijn webcam konen ongeveer 2 minutes later bij mijn chat vriend aan.

Dit kan zeker aan de uploadsnelheid liggen.
Waarvia probeer je de digitale camera te gebruiken? Via msn?
Probeer anders eens een nieuwere versie van msn te installeren.
Heb je een Firewall op je PC staat? Zet deze eens uit.
Het zelfde met de virusscanner.

Als je verder problemen met de upload blijft houden zou je eens kunnen proberen om naar de UPC helpdesk te bellen. Daar kunnen ze je modem uitlezen en verder nakijken waar het probleem mogelijk ligt.

sjunnie zei:
Ja, je legt duidelijk uit dat je het niet begrepen hebt :o

Een bestand van exact 10 MB is namelijk 10 x 1024 x 1024 = 10.485.760 Bytes, en geen 10.000.000 zoals jij stelt.

Voor mij begint het nu te dagen. Inderdaad het door mij genoemde bestand 10M op de site op TU Twente is 10.000.000 bytes groot. Maar als ik op eigenschappen klik geeft dat aan dat het bestand 9,53 MB is.
Bedankt.:thumb:

Killermenace,

Ik gebruik de cam bij yahoo messenger.
Heb de nieuwste versie van yahoo.

Ik heb de firewal al eens uitgezet, maar dat hielp niet.
Virusscanner uitzetten? Dat lijkt me erg gevaarlijk!
Ik denk dat ik maar eens naar UPC helpdesk bel, kijken of er iets aan gedaan kan worden.

Bedankt!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan