sweetsugarbaby
Gebruiker
- Lid geworden
- 5 okt 2001
Ik heb mijn pc net gescand by Trend Micro. Ik kreeg een bericht dat mijn internet verbinding zeer traag was. Waar kan ik dat testen? En wat kan ik er eventueel aan doen?
Bekijk de onderstaande video om te zien hoe je onze site als een web app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
killermenace zei:JaapJan:
Als je van een Byte naar een Bit gaat dan moet je vermenigvuldigen met 8.
1 Byte = 8 bit
400KByte / s = 400 * 8 = 3200Kbit / s
Het aantal Kbit heeft niets te maken met de controle informatie die mee wordt gestuurd.
Ja, je legt duidelijk uit dat je het niet begrepen hebtJaapJvanVeen zei:Ik vind dit altijd een zeer moeilijke materie en vandaar mijn wat uitgebreidere verhaal.
"Over de lijn gaan bits. Die bits vertegenwoordigen gegevens en controle informatie. Hoeveel van de bits over de lijn controle-informatie vertegenwoordigen hangt af van het protocol. In het algemeen kan worden gesteld dat ±10% van de bits over de lijn controle-informatie vertegenwoordigen.
Als ik dus weet dat een bestand dat ik ophaal 10 MB oftewel 10.000.000 bytes groot is tel ik daar 10% bij op als controlebytes, zodat ik het totaal aantal bytes dat in totaal over de lijn verzonden moet worden 11.000.000 bytes groot is. Bij 8 bits per byte levert mij dat 88.000.000 bits op. Bij een overdrachttijd van 22 seconden betekent dit dat de overdrachtsnelheid 4.000.000 bits per seconde is of 4.000 Kbits/sec en dat is wat mijn kabelaar mij heeft beloofd."
Ik hoop dat ik duidelijk ben.
Gegroet
sweetsugarbaby zei:Ik heb chello classic.
Ik heb net de test bij chello gedaan.
Download test was perfect.
Upload test was traag.![]()
Kan het daarom zijn dat mijn webcam in yahoo messenger zo traag werkt? De bewegingen zijn zeer "houterig", en mijn camera heeft ongeveer 2 minutes vertraging. De beelden van mijn webcam konen ongeveer 2 minutes later bij mijn chat vriend aan.
sjunnie zei:Ja, je legt duidelijk uit dat je het niet begrepen hebt![]()
Een bestand van exact 10 MB is namelijk 10 x 1024 x 1024 = 10.485.760 Bytes, en geen 10.000.000 zoals jij stelt.
We gebruiken essentiële cookies om deze site te laten werken, en optionele cookies om de ervaring te verbeteren.