Hallo,
Mijn comuter heeft een zeer trage internetontvangst. De reden hiervoor kan ik maar niet achterhalen. Voordat ik het verder uitleg wat gegevens van de pc:
Intel(R) Pentium(R) D CPU 3.00 GHz
3 GB (RAM)
32-bits besturingssysteem
Windows Vista Home Edition, SP2
Netwerkkaart: RangeMax Wireless-N USB Adapter WN111v2 (10.0.0.5)
Netwerkkaart: Realtek RTL8139/810x Family Fast Ethernet NIC
Software gebruikt voor draadloos netwerk: Netgear WN111v2 Smart Wizard (met Ziggo teken)
Het internet is dus heel traag, +- 60 kb/s ofzo max. Dit terwijl mijn laptop ernaast v��l sneller internet heeft. Soms is het ook zo dat de software van Netgear/ziggo niet opstart terwijl de computer opstart.
Wat heb ik al geprobeerd/kan het niet zijn volgens mij:
- De afstand tot draadloze router, niet te ver weg en heeft op 2 posities gestaan
- De draadloze USB ontvanger, dit is al een 2e die hetzelfde probleem heeft daarnaast heb ik ook een PCI draadloze ontvanger geprobeerd.
- Firewal/antivirus, ik heb ze tijdelijk allemaal uitgezet, zonder resultaat
- De draadloze router zelf, ik heb met andere computers geen problemen
- Windows beveiliginsinstellingen, ik heb het allemaal laag gezet, zonder resultaat
Wat mij verder opvalt is dat het mij niet lukt om verbinding te maken met het netwerk zonder het programma van netgear/ziggo zoals ik wel doe met mijn laptop.
Kan iemand mij helpen met mijn probleem? Ik zou dat zeer waarderen.
Indien er nog vragen zijn en/of extra informatie nodig is, vraag het gerust.
Groeten Thomas
Mijn comuter heeft een zeer trage internetontvangst. De reden hiervoor kan ik maar niet achterhalen. Voordat ik het verder uitleg wat gegevens van de pc:
Intel(R) Pentium(R) D CPU 3.00 GHz
3 GB (RAM)
32-bits besturingssysteem
Windows Vista Home Edition, SP2
Netwerkkaart: RangeMax Wireless-N USB Adapter WN111v2 (10.0.0.5)
Netwerkkaart: Realtek RTL8139/810x Family Fast Ethernet NIC
Software gebruikt voor draadloos netwerk: Netgear WN111v2 Smart Wizard (met Ziggo teken)
Het internet is dus heel traag, +- 60 kb/s ofzo max. Dit terwijl mijn laptop ernaast v��l sneller internet heeft. Soms is het ook zo dat de software van Netgear/ziggo niet opstart terwijl de computer opstart.
Wat heb ik al geprobeerd/kan het niet zijn volgens mij:
- De afstand tot draadloze router, niet te ver weg en heeft op 2 posities gestaan
- De draadloze USB ontvanger, dit is al een 2e die hetzelfde probleem heeft daarnaast heb ik ook een PCI draadloze ontvanger geprobeerd.
- Firewal/antivirus, ik heb ze tijdelijk allemaal uitgezet, zonder resultaat
- De draadloze router zelf, ik heb met andere computers geen problemen
- Windows beveiliginsinstellingen, ik heb het allemaal laag gezet, zonder resultaat
Wat mij verder opvalt is dat het mij niet lukt om verbinding te maken met het netwerk zonder het programma van netgear/ziggo zoals ik wel doe met mijn laptop.
Kan iemand mij helpen met mijn probleem? Ik zou dat zeer waarderen.
Indien er nog vragen zijn en/of extra informatie nodig is, vraag het gerust.
Groeten Thomas