Zeer trage PC

Status
Niet open voor verdere reacties.

Yehuda

Gebruiker
Lid geworden
22 jun 2007
Berichten
5
Sinds een week geleden werkt mijn pc zeer zeer traag bij elke handeling dit ik verricht (een applicatie starten) kan ik heeeel lang wachten 16 min.

In een dos omgeving gaat alles snel, maat in windows gaat alles super traag

Ik dacht dat het aan de harde schijf lag maar dat was het niet, ook heb ik een Ghost image terug gezet dit heeft echter ook niet geholpen.

Kan iemand mij zeggen waar ik het zoeken moet??
 
Dat kan aan vele zaken liggen. Heb je ooit wel eens gedefragmenteerd? Hoeveel programma's starten op bij het starten van Windows? Heb je al gecontroleerd op spyware/adware/virussen? Wat zijn de specs van je pc? Hoeveel schijven/partities heb je? Krijg je ook foutmeldingen? Affijn, meer info is makkelijker.
 
PC= Pentium 4
Gecontroleerd op spyware/adware/virussen
2x HD waarvan
1. 200 Gb 3 partities
2. 80 Gb 4partities
768 Mb DDR1 Mem.
Geen foutmeldingen gekregen

PC start snel op maar na het inloggen heb ik een het bewuste probleem, ik moet wel erbij vermelden dat mijn PC te allen tijde normaal gefunctioneerd heeft, met het bovenstaande
 
Onlangs updates geinstalleerd misschien? Heb je al geprobeerd om met Systeemherstel naar VOOR die tijd terug te gaan?
 
Ja ik heb van alles geprobeerd zelfs een kale Ghost image (Zonder appl. alleen windows xp) helpt niet.

Ik moet erbijzeggen dat mijn pc onder DOS zich normaal gedraadt
 
Laatst bewerkt:
Als alleen XP het ook al niet goed doet, lijkt het toch iets met de harde schijf te maken te hebben (of restanten die er op zitten). Heb je ook al geprobeerd om je schijf helemaal leeg te halen en XP er schoon op te zetten (dus geen image terugzetten)?
 
Ik de HD op een andere pc(Lapton) laten draaien via een externe behuizing (USB) maar daar gaat het goed teminste de benadering van de HD loopt als een tirelier, dus neem ik aan dat mijn HD wel OK is
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan