zeer trage start...

Status
Niet open voor verdere reacties.

sweetsugarbaby

Gebruiker
Lid geworden
5 okt 2001
Berichten
865
Als ik de pc opstart, krijg ik het pentium 4 logo, en dit logo blijft ongeveer 10 minuten op mijn scherm. Daarna start de pc verder op en gaat alles wel goed. Hoe kan dit??

De pc is 3 maanden oud, geen virus of spyware..ik heb zelfs verwijderde spyware weer teruggezet, dat hielp niet..pc is een microstar, van de media markt..pentium 4, 3.06 Mhz.

Ik heb systeemherstel gedaan. Kreeg het bericht dat dat niet gelukt was. Toen ik daarna de pc weer opstartte, kreeg ik het bericht, dat ie een ernstige fout hersteld had. Maar nog steeds die trage start...

Kan ik hier iets aan doen zodat ie weer normaal opstart?
 
ik ben een heel klein beetje bang dat Bootvis de opstartprocedure niet van 10 minuten na 1 minuut kan terugbrengen. (Bootvis optimaliseert de opstartvolgorde van het e.e.a. , maar is m.i. niet in staat om die met 90% of zo, in te korten.)

Ik vermoed dat er "iets anders" aan de hand is met het systeem / de software.

Het is redelijk koffiedik kijken, maar je zou eens kunnen beginnen met het deinstalleren van je antivirusprogramma en daarna (als dat niet de oplossing blijkt te zijn) "vreemde" programma's die wel met de opstart worden meegestart, maar niet noodzakelijk zijn voor Windows om te kunnen starten. Ik denk dan bijvoorbeeld aan allerlei nuttige / handige / leuke programmaatjes zoals bijvoorbeeld een analoge klok die na de opstart op je buroblad staat en meer van dat soort nutteloze progjes.

HEB je dat soort progjes niet in de opstart staan dan zou je kunnen denken en een onjuiste driver voor je videokaart / geluiskaart / modem / netwerkkaart / tv kaart / etc. etc.

Wat doet de pc als je een veilige opstart forceert ?

Als 'ie dan WEL vlotjes doorwandelt, ga dan in de save modus eens kijken bij apparaatbeheer of daar kruizen in cirkels en / of uitroeptekens bij apparaten staan.
 
SSB, ik heb je bericht nog eens doorgelezen en kom dan tot de conclusie dat progjes / drivers de oorzaak wellicht niet eens KUNNEN zijn, omdat het probleem al aanwezig is VOORDAT Windows (en alle andere progjes) starten.............. tenzij,......... ?

Aan de andere kant is dat mogelijk toch ook wel weer "vreemd", want Windows "zegt" dat het 't systeem heeft hersteld van een "ernstige" fout, hetgeen toch weer doet vermoeden, dat er een driver (en / of hardware) "moeilijk" doet bij / tijdens de opstart van.......... Windows.

Je kan ook even tijdelijk systeemherstel uitschakelen en dan een keer opstarten. Daarna (als het probleem dan opgelost is) systeemherstel weer inschakelen en opnieuw opstarten.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb geen nieuwe progjes op de pc gezet, en eerst deed ie het wel goed, maar zomaar ineens kreeg ik deze trage start...raar hoor.. ik zal jullie adviezen uitproberen, maar heb helaas vandaag geen tijd, je hoort nog van me hoe het gegaan is..

groeten en badankt..
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan