Zeer trage verbinding met NAS server

Status
Niet open voor verdere reacties.

Remi321

Gebruiker
Lid geworden
2 mrt 2010
Hallo,
Ik probeerde vandaag mijn 500 GB harde schijf te backuppen op een NAS van 750 GB, maar hier kwam een zeer vervelend probleem. De NAS is direct op mijn computer aangesloten (een Straight kabel ofzo? Gaat in LAN poortje), en vervolgens met een FTP programma erop verbonden met het 169.254.100.100 adres, het adres van de NAS.

Nou gaat dat dus supertraag. Slechts 40,9 KB/s (!!!) op een 100 MB verbinding! (Tenminste, zo snel is zo'n LAN connectie toch?)
Waarom is het zo traag? En is ier een manier om dit sneller te maken? Want ik zou het toch wel fijn vinden als ik mijn bestanden kan backuppen, aangezien dit de enige lege schijf is die ik nog heb.

Die 100 mbps betekent niet dat je dat ook ''letterlijk'' kunt halen. Heb je geen router waaraan je NAS kunt koppelen? Bij ons is de snelheid nl. 3 mb/s tussen verschillende pc's, aangesloten op onze router.

Wat ik soms ook hoor, is dat sommige (oudere) harde schijven geen hoge schrijfsnelheden hebben. Dit kan, als je de schijven in Nas óf pc wat ouder zijn, of als je tegelijk veel (schrijf/lees-)taken uitvoerd. Probeer tijdens het uploaden zo min mogelijk belastende programma's te draaien...

Mocht iemand het hier niet mee eens zijn, dan hoor ik het graag... ;) :p

Nou, dan ben ik het er niet mee eens :P
Want een directe verbinding is sneller dan een indirecte verbinding. Klinkt ook logischer :P En 10 MB/s kan inderdaad niet gehaald worden, zo snel schrijft geen van beide schijven. Maar beide schrijven ze wel vele malen sneller dan 40 KB/s! Denk minimaal aan 15 MB/s. Weet niet wat het precies is, nooit echt op gelet. Waarschijnlijk nog hoger.

Het gaat trouwens om deze NAS, en een andere schijf van WD My Passport. Maar ook met mijn interne schijf haal ik geen hoge snelheden.

Nou, dan ben ik het er niet mee eens :P
Want een directe verbinding is sneller dan een indirecte verbinding. Klinkt ook logischer :P En 10 MB/s kan inderdaad niet gehaald worden, zo snel schrijft geen van beide schijven. Maar beide schrijven ze wel vele malen sneller dan 40 KB/s! Denk minimaal aan 15 MB/s. Weet niet wat het precies is, nooit echt op gelet. Waarschijnlijk nog hoger.

Het gaat trouwens om deze NAS, en een andere schijf van WD My Passport. Maar ook met mijn interne schijf haal ik geen hoge snelheden.

Normaal klinkt het idd logischer. Maar blijkbaar werkt dit op de een of andere manier slecht. Dus vraag ik of er verandering is als je geen directe verbinding gebruikt!!!:rolleyes:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan