zeer vreemd probleem

Status
Niet open voor verdere reacties.
Het overzetten van de inhoud van 1.txt naar 2.txt is een vrij omslachtige manier.

Waarom RENAME je 1.txt niet naar 2.txt, en 2.txt naar 3.txt. etc up to 50.txt ?

In principe unlink je 50.txt, en vervolgens start je een loopje die begint bij 49 t/m 1.

Vervolgens maak je een nieuwe 1.txt aan.

Daar zijn we al niet meer...

Er is nu 1 bestand met daarin de nieuwsberichten :)

uhm nouja kijk... ik schaam me nu zowat dood....

ik uploade steeds nieuws.php en niet nieuwstoevoegen.php...
had weinig zin...

het werkt nu wel!:)

is er nog een manier om 1 nieuwsbericht te verwijderen? moet het zeker implode worden..?

Heb je ook per regel een nieuwsbericht?
Dan zou je kunnen kijken welke regelnummer je nodig hebt.

Vervolgens die regel leeg maken en zorgen dat hij die regel verwijderd zodat je niet met een lege regel komt te zitten.

nope, je kunt enters geven alsje het nieuwsbericht plaatst. dus kan meerdere regels zijn...

anders had ik het niet gevraagd overigens

Die gebruik je nu voor het weergeven nietwaar? Gebruik je die bij het invoegen dan zit de <br /> in het bericht.

dan plaatst hij er <br> bij. Ik wil "harde enters" gewoon VERVANGEN door <br>, dan heb ik dat probleem niet..

Wanneer je de functie nl2br() gebruikt voor je het bericht in je tekstbestand opslaat heb je hetzelfde resultaat als wanneer je deze bij het uitlezen gebruikt.

Het enige dat is veranderd is dat je (als het goed is) 1 nieuwsbericht per regel in je bestand krijgt.

Waarom zou het dan niet goed gaan? Ik kan me niet voorstellen dat het verkeerd gaat omdat je nu ineens een nl2br() uitvoert bij de invoer.

Aangezien je het toch in een array laat "dumpen" kun je die net zo goed gebruiken om te achterhalen welk array-element je moet verwijderen.

Stel dat in $content je waarde zit.. dan moet je dit gebruiken:

PHP:
$content = preg_replace("/(\r\n)/", "<br />", $content);

Dit zet \r\n (waarschijnlijk jou probleem) om in een enkele <br/>

dus met 2 enters krijg je ook <br/><br/> terug, maar er zitten GEEN \n's meer in je tekst.. Alles staat achter elkaar zoals het hoort volgens mij. Succes.

Mocht je toch meerdere regels willen maar met <BR/> aan het eind gebruik dan:

PHP:
$content = preg_replace("/(\r)/", "<br />", $content);

Maar als ik je probleem goed begrijp moet je de eerste gebruiken bij het TOEVOEGEN van een bericht aan het document. Dan staat alles netjes op 1 regel met de benodigde <br />'s

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan