zeeslag in c++

Status
Niet open voor verdere reacties.

Sponzenbroekske

Gebruiker
Lid geworden
11 nov 2007
iemand dat ik ken heeft problemen met ZEESLAG te maken in C++.
kan er iemand da snel en simpel uitlegge (en anders moeilijk en lang)
Of kan er iemand een verwijzing naar een site maken??

Voor de sourcecode moet je even vragen, dan kan je zien wat hij al heeft en wat er mss fout is.

Laatst bewerkt:
oke,

probeer je vraag wat gerichter te stellen.
hoe ver is die persoon met het programma, en waarmee heeft hij een probleem?
heeft het probleem te maken met de taal c++, of meer hoe je de spelregels in code om moet zetten?

Als ik het spel zou schrijven zou ik eerst eenvoudig opschrijven hoe het spel verloopt:

1 start van het spel
2 keuze van mens tegen computer, of mens tegen mens
3 speler1 mag de scheepjes op het bord plaatsen
4 speler2 mag de scheepjes op het bord plaatsen
5 speel :
6 speler1 mag een torpedo afvuren
7 is een bootje geraakt?
8 speler2 mag een schot afvuren
9 is een bootje geraakt?
10 ga naar punt 5, zolang de scheepjes van een speler niet allemaal gezonken zijn.
11 geef de score weer met de winnaar.
12 einde

Daarna zou ik bedenken wat er allemaal nodig is voor het spel:
een bord met 50x50 vakjes ( of iets dergelijks), dit moet getekend worden op het scherm
een aantal scheepjes ( kunnen ook kruisjes op het bord zijn )
de schoten moeten onthouden worden in een array voor elke speler.

Je moet nadenken over :
hoe zet iemand scheepjes op het bord?
hoe vuurt een speler een torpedo af?

Daarna zou ik het eerste het globale spelverloop programmeren van punt t/m 12.
En als laatste punt voor punt de hele boel verder uitschrijven.

.

oke,

probeer je vraag wat gerichter te stellen.
hoe ver is die persoon met het programma, en waarmee heeft hij een probleem?
heeft het probleem te maken met de taal c++, of meer hoe je de spelregels in code om moet zetten?

.

Bedankt voor de reactie ik zal ze doorsturen, ik heb wel de sourcecode gekregen, wat hij had tot hier toe. Mss dat je daar wat meer aan hebt, maar ik kan ze enkel doorsturen, ik heb geen C++ dus ik an ze zelf niet openen.

Als hij geholpen wil worden zal hij moeten laten zien wat hij heeft en zeggen tegen welk probleem hij aanloopt. Wij kunnen op deze manier moeilijk zeggen wat hij kan doen.

Aan "Hij heeft problemen met de C++ taal." hebben we niet zo veel omdat we niet heel die taal hier uit kunnen gaan leggen, daar kun je het beste een boek voor kopen.
We gaan ook niet een heel zeeslag spel voor je schrijven (wat jullie natuurlijk ook niet leuk zouden vinden :P).

Maar we willen graag helpen met specifieke problemen waar hij tegenaan loopt zoals bv: "Mijn compiler geeft een fout bij deze regel." ^^

Als hij geholpen wil worden zal hij moeten laten zien wat hij heeft en zeggen tegen welk probleem hij aanloopt. Wij kunnen op deze manier moeilijk zeggen wat hij kan doen.

Aan "Hij heeft problemen met de C++ taal." hebben we niet zo veel omdat we niet heel die taal hier uit kunnen gaan leggen, daar kun je het beste een boek voor kopen.
We gaan ook niet een heel zeeslag spel voor je schrijven (wat jullie natuurlijk ook niet leuk zouden vinden :P).

Maar we willen graag helpen met specifieke problemen waar hij tegenaan loopt zoals bv: "Mijn compiler geeft een fout bij deze regel." ^^

ja weet ikv veel waar hij vast zit ik heb wel zen bestandje gekrege van c++ wat hij tot hiertoe heeft, als je je echt geroepen voelt mag ja dat vragen en dan stuur ik dat door, dit stond ook in de vraag, de eerste post dat je daar achter moet vragen en dan heb ik dus niets aan post zoals deze. Een boek heeft hij nu, hij is het aan het bekijken.

Je hebt wel wat aan zulk soort posts, als je iets doet met wat er staat zul je in het vervolg veel sneller antwoorden krijgen op je vragen. Omdat meteen duidelijk is wat de vraag is.

Als hij niet wist hoe hij moest beginnen met het opzetten van zo'n spel zou hij met de post van rolandwardenaar een heel eind moeten komen. Als hij problemen tegenkomt met de C++ taal die hij niet begrijpt kan hij vragen hoe het precies zit met dat probleem en willen we graag helpen.

Wat voor antwoord had je dan verwacht?

Laatst bewerkt:
Je hebt wel wat aan zulk soort posts, als je iets doet met wat er staat zul je in het vervolg veel sneller antwoorden krijgen op je vragen. Omdat meteen duidelijk is wat de vraag is.

Als hij niet wist hoe hij moest beginnen met het opzetten van zo'n spel zou hij met de post van rolandwardenaar een heel eind moeten komen. Als hij problemen tegenkomt met de C++ taal die hij niet begrijpt kan hij vragen hoe het precies zit met dat probleem en willen we graag helpen.

Wat voor antwoord had je dan verwacht?

Derde keer goede keer als je echt wilt helpen moet je naar de source code vragen.
Ik ga deze vraag als opgelost aanduiden, want veel haalt het blijkbaar niet uit.
Toch bedankt voor de hulp.

Als wij de hele source code hebben weten wij toch ook nog steeds niet welk deel ervan hij problemen mee heeft?

Je kunt de vraag op opgelost zetten en het hierbij laten, of je vraagt (ik voel me een beetje zo'n vastgelopen geluidsbandje..) welk deel hij precies niet snapt en vraagt hier om uitleg.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan