zekerheid virusvrij-bestanden?

Status
Niet open voor verdere reacties.

gebruiker45

Gebruiker
Lid geworden
21 sep 2006
Bij mijn oude pc verdween steeds na een tijdje de muis van het scherm. Soms deed ook het toetsenbord het dan niet meer. Een nieuwe muis leek even te helpen, maar al snel niet meer. Bij comp.zaak nieuwe pc gekocht en bestanden over laten zetten. Uiteraard eerst gescand (door zaak) en vier virussen verwijderd (weet niet welke).
Nieuwe pc had geen muisproblemen maar USB-poorten werkten voorkant niet en achterkant sommige wel andere niet. Oude digicam ging wel, nieuwe niet (gaf twee x onbekend apparaat aan (was maar 1 camera)). Comp.zaak alles vervangen wat kon, snapten er niets van, maar weer nieuwe pc besteld. Dit probleem opgelost, maar maakte vanaf begin veel lawaai. na een paar dagen zag ik CPU na zo'n 5 minuten 100%, processen vaak allemaal op 00. Pc dan zeer traag of vast. Na zo'n 10-15 minuten CPU weer normaal, fan blijft echter paar uur loeien. Comp.zaak weer virus verwijderd, maar hielp niet. Toen bij mij thuis geweest en snapte er niets van, maar weer nieuwe pc dan.
Ik vraag me nu het volgende af.
Wanneer je diverse scans hebt uitgevoerd op de pc. Mag je er dan vanuit gaan dat er inderdaad geen virussen zijn (als dat het resultaat is natuurlijk). Ik vraag me nu namelijk af of ik op de derde nieuwe pc op rij met problemen m'n bestanden over zal zetten of niet (heb ze natuurlijk wel nodig).
Alvast dank voor advies / uitleg.

Laatst bewerkt:
welke virusscanner gebruik jij.
gebruik je een optische muis.
Heb je al eens gescand op spyware
bv met ewido.... www.ewido.net
en met adaware.. http://www.lavasoft.de/dutch/support/download/

Op de oude pc stond Zone Alarm. Op de huidige staat nu Symantec. Hij begon met Alvira, maar op aanraden van de comp.zaak dit eraf gehaald om te zien of het beter werd. Heb toen AVG erop gezet. Zonder bleef trouwens het 100% probleem. Ik heb ook een keer Housecall gedraaid (mijn broertje verklaarde mij trouwens voor gek om online zoiets te doen, maar.....? ik lees dit in vele forums???). Ook hebben Hitman Pro en CCleaner gedraaid. CCleaner had een fout hersteld, maar dit maakte geen verschil voor het probleem. Ewido ken ik niet. Adaware zit in Hitman Pro.
Ik heb geen optische muis. Ik heb trouwens vanavond de bij de pc geleverde muis aangesloten en tot nu toe lijkt het goed te gaan (het muisprobleem dan). Die andere was pas hooguit twee maanden oud.

Hitman pro is niet het juiste middel om dit tegen te gaan.
je kunt deze beter verwijderen.
Scan met ad-aware en daarna met ewido.
een online scan geeft geen problemen hoor.
met ccleaner herstel je register instellingen en andere kleine achtergebleven rotzooi.
Maak je temperary internet files eens leeg.
Gooi je cookies eens weg.
Je gebruikt windows xp.
maak dan de volgende map eens leeg
c:\windows\prefetch\
map niet weggooien maar leeg maken.

Hitman pro is niet het juiste middel om dit tegen te gaan.
je kunt deze beter verwijderen.
Scan met ad-aware en daarna met ewido.
een online scan geeft geen problemen hoor.
met ccleaner herstel je register instellingen en andere kleine achtergebleven rotzooi.
Maak je temperary internet files eens leeg.
Gooi je cookies eens weg.
Je gebruikt windows xp.
maak dan de volgende map eens leeg
c:\windows\prefetch\
map niet weggooien maar leeg maken.

Ik heb alles gedaan wat je hierboven schreef, behalve het echt verwijderen van Hitman Pro. Ik zal dit ook nog proberen. Ewido staat er nu op. Symantec heb ik vervangen door Avast, omdat Symantec niet in de lijst staat van compatible programma's. Het probleem blijft echter. Het muisprobleem lijkt wel opgelost met een andere muis. Er werd overigens geen virus gevonden. Zou het probleem dan toch door iets anders dan een virus o.i.d. worden veroorzaakt? Of heb ik een virus dat niet ontdekt kan worden?

Laatst bewerkt:
als de aanbevelingen die ik gedaan heb niks hebben opgeleverd dan mag je er vanuit gaan dat je virus vrij bent.
Wat je nu nog zou kunnen doen is een hijacklog maken en deze laten nakijken door de experts.
Die experts zijn op de volgende nederlandstalige xites te vinden.

www.hijackthis.nl
www.nucia.nl

Kies er 1 uit en zet daar je log neer.
Voordat je dat doet wel eerst Hitmanpro verwijderen.
De experts hebben een hekel aan hitmanpro......die maakt meer kapot dan je lief is.

als de aanbevelingen die ik gedaan heb niks hebben opgeleverd dan mag je er vanuit gaan dat je virus vrij bent.
Wat je nu nog zou kunnen doen is een hijacklog maken en deze laten nakijken door de experts.
Die experts zijn op de volgende nederlandstalige xites te vinden.

www.hijackthis.nl
www.nucia.nl

Kies er 1 uit en zet daar je log neer.
Voordat je dat doet wel eerst Hitmanpro verwijderen.
De experts hebben een hekel aan hitmanpro......die maakt meer kapot dan je lief is.

Ok, ik ga dat proberen.
Dank zover.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan