Zelf assembleren

Status
Niet open voor verdere reacties.

SpaceKees

Gebruiker
Lid geworden
3 nov 2008
Hallo,

Ik ben van plan om een eigen pc samen te stellen en het liefst zelf te assembleren. Ik heb hieronder een samenstelling gemaakt, maar ik heb er niet heel erg veel verstand van dus ik hoop dat iemand mij kan vertellen of dit een goed systeem is of niet. Verder zou ik willen weten of een systeem zoals hieronder moeilijk is te assembleren.

Alvast bedankt!

Antec Midi Tower Three Hundred No PSU
€ 50.50

Antec Powersupply NeoHEPower500 500W, Modular
€ 60.50

Chieftec Casefan AF-1238S 120mm, Sleeve Bearing
€ 8.40

Club3D Videokaart PCI-e GeForce 9800GTX+ 512MB 2xDVI/HDCP
€ 175.50

Intel Core 2 Duo E8500 3.16GHz 1333 6MB Box
€ 186.50

Microsoft Windows Vista Home Premium SP1 NL 64b OEM
€ 102.50

MSI P35 Neo2-FR iP35, SATA2, GLAN, Crossfire
€ 96.00

OCZ 2x2GB DDR2 SDRAM PC6400 CL5.0 Gold
€ 53.50

Western Digital 640GB SATA300 16MB, WD6400AACS
€ 67.00

Als je nog niet eerder hebt geassembleerd, dan zou ik adviseren: niet doen (tenzij een deskundige een oogje in het zeil houdt)

Net zoals je overige dingen leert (een deskundige checkt / houdt een oogje in het zeil)

Een pc bouwen zonder dat ooit eerder gedaan te hebben, levert zelden direct een postief resultaat op. Maar goed, da's slechts een mening, mijn mening.

Oke, maar hoe kan ik het dan ooit leren?

1. Door eerst heel veel te lezen.
2. door een oude pc te pakken (desnoods van de vuilnisbelt) en die helemaal uit elkaar te halen en daarna proberen het weer in elkaar te zetten. Het liefst een pc die ervoor nog wel opstart (zodat je weet of je het goed gedaan hebt.

Maar het kan zelfs wel zonder punt 2. Zo ben ik zelf ook begonnen. Maar ik had wel veel tijd gestoken in het lezen van allerlei handleidingen.
Je moet in theorie een pc perfect in elkaar kunnen zetten.
Je moet weten hoe je een moederbord moet plaatsen. Hoe je een processor en zijn koeler moet plaatsen, etc etc.

Alleen dan (of anders op de manier van pasja: met toezicht) zal het lukken.

Heb je al ervaring met het plaatsen van videokaarten, harde schijven, geheugen e.d.?

Ik heb wel eens eerder een videokaart geassembleerd, maar voor de rest niet. Ik weet ongeveer wel waar alles moet worden geplaatst het enige probleem voor mij is denk ik de snoeren en kabels.

Een videokaart in een PCI / AGP of PCI-e slot stoppen is heel wat anders dan een complete pc assembleren.
Advies : niet doen!

Waarom doe je het nou niet zoals ik voorstelde in je andere topic?
http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php?t=385530

Een HD4850 is toch wel wat beter dan een 9800GTX+. Verder heb je een P35 mobo (verouderd), voor dezelfde prijs heb je ook een P45.
Zercom zet het voor 40 euro in elkaar, zoals ik in het andere topic ook al zei.

Als je graag meer wilt leren over de hardware en gewoon niet meer afhankelijk wil zijn van winkels, dan moet je zeker gaan zelfbouwen.
Maar als je het alleen wilt doen om geld te besparen, dan zou ik het niet doen.
Ook moet je zorgen dat je geld over hebt, zodat je als het mis gaat alsnog de pc in elkaar kan laten zetten (zal vast duurder zijn), of dat je reserve-onderdelen kan kopen (als je het voor elkaar krijgt om iets te slopen). Waarschijnlijk is dit niet nodig, maar ik ben er toendertijd wel vanuit gegaan.

Om te beginnen: lees de volgende handleiding goed door. En dan dus alle bladzijde van deze handleiding. Zodat je weet hoe je alles moet plaatsen.
http://www.bouweenpc.nl/artikel/15
(vergat de link te plaatsen :P)

Heb je daar allemaal geen zin in: dan sluit ik me bij pasja aan: niet aan beginnen.

Laatst bewerkt:
Ik wil mijn pc niet zelf assembleren omdat ik geld wil besparen, maar ik heb ook weer niet alle tijd om alle boekjes door te lezen dus mijn conclusie is dat de winkel mijn pc assembleerd.

Bedankt voor jullie hulp!:thumb:

Hij dacht waarschijnlijk dat het heel simpel was: zoals het aansluiten van een tv of iets dergelijks.
Tja. Als je het eenmaal kan, dan is het ook vrij simpel. Maar ja: de eerste keer moet je toch alles leren. En grote fouten zijn zo gemaakt.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan