Zelf bepalen kleur en effecten powerpoint achtergrond

Status
Niet open voor verdere reacties.

MriekB

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
9 apr 2012
Met mijn nieuwe laptop wil ik een powerpointpresentatie maken, maar ik kom erachter dat ik helemaal niet meer zelf kan beslissen welke kleuren en effecten ik combineer. Bij powerpoint 2000 kon dit wel: 2012-04-09 13.11.01.jpg

Wie weet of dit nog kan en zo ja, hoe?

Alvast dank!

Ik ga er van uit omdat je over een nieuwe laptop praat dat je Office 2010 hebt.........

En dan bedoel je waarschijnlijk dit: PPT.jpg

Da's op te roepen met:
in je dia -> Rechter muisknop dan de optie Achtergrond Opmaken

Suc6.

Nee, ik heb 2007 maar dat maakt wat betreft deze vraag niet zoveel uit, omdat 2007 en 2010 dezelfde opzet hebben op dit aspect.

Ik was inderdaad al zover dat ik de knop Achtergrond Opmaken had gevonden. Echter, mijn vraag is: hoe kan ik zélf een kleurcombinatie kiezen, met een éigen gekozen effect (dus bijvoorbeeld overloop vanuit de hoek, vanuit het midden, vanaf de zijkant, etc.). Weet u daar misschien antwoord op?

Ik weet dat je met dia overgangen wel zoiets kan doen maar met de achtergrond..........daar moet ik je het antwoord op schuldig blijven, zoveel weet ik er ook weer niet van :o

Heb je met goochelen iets kunnen vinden ?

Inderdaad,
zowel in 2007 of 2010 kan je de kleuren zelf kiezen.

Rechtermuisknop (Dia) > Achtergrond instellen > Opvullen met kleurovergangen > ...

Daar onder staat 'kleurovergangsbeëindigingen' en daar een klik list met 'beëindiging 1,2,3,4,...'
Daar onder staat de positie die kan verplaatsen met de schuifbalk.
En daaronder de kleur, daar kan je het zelf kiezen, welke kleuren er aan te pas komen.

Veel succes met je powerpoint en hopelijk heb ik je wat geholpen.

Groetjes,
Sedeyn (14j)

@ Koos: heb idd gezocht op google, maar niet veel verder gekomen..
@ Sedeyn: bedankt voor je antwoord, dat is weer een stapje verder :). Van die beeindigingen wist ik idd niet.
Echter, is het ook mogelijk je opvuleffect zelf te kiezen? (zie linkje in mijn eerste berichtje)

Dat is graag gedaan, kan je wat specifieker zijn?

Bedoeld je :
-opvullig met kleurovergangen?

Groetjes,
Sedeyn (14j)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan