zelf computer bouwen voor € 500,-

Status
Niet open voor verdere reacties.

sigma

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
14 jan 2003
Hallo allemaal,

Heb de volgende case.
Ik wil zelf een computer bouwen en wil binnen de € 500,- blijven.
Wat ik nodig heb zijn de volgende zaken:
systeemkast met voeding min. 300 watt
moederboard
processor
koeler voor processor
sdram of ddr minimaal 256Mb
floppydrive
cd rom/dvd speler
harddisk
lan kaart 10/100
videokaart
Idee is om een zo snel mogelijke processor te gebruiken, maar het liefst een pent 4.

Alle adviezen zijn welkom

Mvg Sigma

wat wil je er zoal mee doen..
als je hem gebruikt voor spellen enzo vrt zou ik toch een amd nemen:D

mar zeg eerst maar ff wat je er mee wil doen

Als je naar www.norrod.nl gaat en op systemen klikt kun je zelf je systeem samenstellen. Het goedkoopste is dan een Athlon XP 1800+, 80GB schijf, 256MB DDR333,Std. GF4 TI-4200 voor ~600 euro. Maar die videokaart kan goedkoper. Ik weet niet wat je met het systeem wilt doen maar als je geen games gaat spelen kun je een andere videokaart nemen.

Doel van de PC is om administratieve taken te vervullen, te surven op internet en misschien soms eens een spel te spelen. Dit zullen dan zeker geen heel moderne spellen zijn die veel capaciteit vragen.
Verder moet het systeem technisch minstens drie upgrades van Microsoft kunnen overleven.

Mvg Sigma

Geplaatst door sigma
Doel van de PC is om administratieve taken te vervullen, te surven op internet en misschien soms eens een spel te spelen. Dit zullen dan zeker geen heel moderne spellen zijn die veel capaciteit vragen.
Verder moet het systeem technisch minstens drie upgrades van Microsoft kunnen overleven.

Mvg Sigma

Dan zou je het best voor meer ram kunnen gaan. 512 DDR lijkt me dan een goede keus.

Ik zou in zo'n geval gewoon een fijne Barebone nemen met lekker veel geheugen.

3 upgrades van Microsof? Je bedoelt dat hij xp, diens opvolger en dan nog een opvolger moet kunnen draaien......ben bang dat je dan niet binnen je budget zal kunnen blijven wil het een beetje fatsoenlijk blijven lopen, wel eens windows 98 op een 486 met 16 mb ram gezien? ik wel......

Je zal voor die 500 euro een krap pc tje kunnen bouwen maar zeker niet een die zoveel microsoft geweld overleefd.

succes

Hallo Z-Dragon,

vergeef me mijn onkunde, maar wat is een Barebone?

Mvg Sigma

Hallo Techie,

Het streven is om drie updates te overleven, als het er twee zijn is dit ook goed.
Bovendien is wat ik schets een volledig uitgeklede computer met alleen basisbestanddelen.
Volgens mij moet er zeker iets mogelijk zijn, wat in de beleving toch iets anders is dan een krap PC-tje

Mvg Sigma

ok zal ff typen:

kast+voeding 300w 35,00
proc amd 1800+box 95,00
cdrom aopen 52x 29,95
512mb pc2700 oem 70.00
mobo ecs k7vmm+
(lan/vga/ddr/sound) 65,00
harddisk 40 gb 7200 80,00
floppy drive 12,50
totaal 387

Ok hier kun je vanuit gaan, voor de duidelijkheid: ik ben GEEN fan van het merk ECS als moederbord, valt voor mij onder de noemer goedkope rommel, maar wie weet heeft er iemand hier goeie ervaringen met dat bord.

succes

of je kan naar www.mycom.nl gaan daar kan je zelf een computer samenstellen zie je gelijk wat hij kost. (voor dat je hem koopt).

beetje beperkt dat samenstellen kan toch slimmer lijkt mij, bovendie zijn die systemen op zn goedkoopst al ver buiten de wensen..

succes

Geplaatst door techie
beetje beperkt dat samenstellen kan toch slimmer lijkt mij, bovendie zijn die systemen op zn goedkoopst al ver buiten de wensen..

succes

nee hoor je kan je pc helemaal naar je eigen wensen aan aanpasen hoor.

Geplaatst door sigma
vergeef me mijn onkunde, maar wat is een Barebone?

Een Barebone is een hele kleine computer (hele kleine kast) met daarin zo weinig mogelijk kaarten. Alles zit onboard. Werkt prima zolang je niet aan grafisch geweld doet en lekker kleine kast.

sbqv02.jpg
:cool:

Hallo Z-Dragon,

Dat zou ideaal zijn en ga ik zeker verder onderzoeken.
Zit alles erin wat ik nodig heb?
En waar worden deze systemen normaal voor gebruikt?

Mvg Sigma

Deze systemen worden voor vanalles gebruikt, bij mij op school staat er een heel computerlokaal vol mee. Eigenlijk zijn ze voor alles geschikt, op zware spellen en overclocking na. Ze zijn wel voor spellen te gebruiken, maar dan moet je er een extra kaart in zetten en omdat ze nogal klein zijn wordt het dan nogal warm vanbinnen.

Je moet er vooral op letten dat je niet alleen een kast met een mobo krijgt, maar dat ze alles van processor, geheugen enz. er al in hebben gezet. Soms geven ze je (en dan lijkt het heel goedkoop) gewoon een kast en dan moet je zelf er maar een bijpasssende processor voor vinden enz. Let daar dus op.:)

P.S., Ze zijn ook lekker energiezuinig. :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan