Zelf een App maken?

Status
Niet open voor verdere reacties.

evelwenteltevel

Gebruiker
Lid geworden
7 nov 2009
waarschijnlijk verkeerd geplaatst, verplaats dan maar;)

Ik zou graag !GRATIS! zelf een App willen ontwerpen,
Ik heb al iets simpels in me hoofd en verder nog geen verstand van programmeren (ja, websites met HTML ><)
Maar dan kan ik toch heel klein beginnen?
waar het om gaat:
een gratis programmaatje OM MET WINDOWS een Ipod touch/iPhone application te maken.

En zeg a.u.b. niet dat ik daar te weinig verstand voor heb, want ik zou het HEEL GRAAG willen leren, en natuurlijk snap ik wel dat ik niet meteen groot kan beginnen, bijvoorbeeld eerst met iets dat je ergens op klikt en dat er dan iets gebeurt ofzo:thumb:

alvast bedankt

evelwenteltevel

Ehhhh.... als je apps voor de iPhone moet maken, vrees ik dat je toch een Mac aan moet schaffen :/

Er zijn een aantal (illegale) hacks om daar omheen te komen, maar dan moet je zelf even google op.

Daarnaast zul je moeten leren werken met cocoa, de programmeertaal van Apple. Als je nog geen ervaring hebt met programmeren zou ik laag beginnen en ergens een cursus of leerboek vandaan toveren.

Overigens is er geen optie om gratis dingen aan te bieden in de appstore van Apple; je moet betalen om daar developer te zijn en dingen aan te mogen bieden; het kost 100 dollar per jaar als ik het goed gezien heb.

OK,
dus, je raad aan:
1. om zelf google op te gaan (wat ik al heel veel gedaan heb, maar zal nu eens een cursus cacao gaan volgen;))
2. een programma GOOGLEN om het op windows te doen? (want ik hoef echt niet de officiele;))

bedankt:thumb:

Ik raad je voornamelijk aan om te beginnen met een basis cursus programmeren voor je je waagt aan het downloaden van een illegale hack... want de kans dat het perfect werkt is vrijwel 0 dus tenzij je echt exact weet wat je aan het doen bent kan het alleen maar fout gaan.

Daarnaast kun je zonder kennis van programmeren beter niet beginnen met zoiets lastigs, maar met eerst de basis leren :)

NATUURLIJK ben ik bereid, zoals ik eerder heb gezegt, bij het begin te beginnen.
want ik begrijp ook wel dat ik dat niet meteen kan;)
maar waar zou ik mee kunnen beginnen?

Je zou kunnen beginnen met "C for dummies", als je echt hardcore wilt programmeren.

Je kunt ook beginnen met PHP, dan maak je web-apps (die natuurlijk ook benaderbaar zijn vanaf je iPhone ;))
Daarvoor kun je op w3schools wel de nodige tutorials vinden.

Als je denkt dat lang duurt, wacht maar tot je begint met programmeren dan ;) Je bent zo een paar maanden verder voor je echt iets nuttigs kunt gaan doen.

Geen probleem;) trouwens, we gaan er met z'n 2e aan werken, dus als we het allebei eenmaal kennen zijn we dubbel zo snel klaar :D

Fok man,
dat kan dus alleen met een MAC?O.O,, OK, ik weet dat ik beter apple had kunnen kopen maar ik ben NIET rijk, ik ben ook maar een scholiertje..

wat wel kan

wat je wel zou kunne doen, veel mobieltjes maken ook gebruik van java, dus je zou met java kunnen beginnen.

op youtube is een hele reeks leer videos (wel engels) die je heel goed zouden kunnen helpen, ze hebbe mij tenminste wel fantastisch geholpen.

zoek in youtube op "thenewboston" is zijn naam,

java kan ik als enige tip geven voor windows dat ook beetje buiten de computer werkt.

hoop dat je er beetje aan hebt.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan