Zelf een computer gemaakt. Maar is het moederbord nou kapot ??

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik ben vandaag nog bij Tiborv geweest. En hij is erg aardig. Heb er nu een andere prossesor vor met koelblok, een andere HDD En nog een andere FDD.

Ik thuis aangekomen. verwissel de HDD en FDD. Maar nu krijg ik weer dezelfde foutmelding.

Keyboard error
Press F1 te resume

Ik heb de diskette kabel nog een keer gecheckt maar ik krijg hem niet aan de praat :(:(

Iemand nog een sugestie.

Ps: Bij Tiborv deed de comp het wel :)

Zelfde moederbord. Andere FDD (diskette drive). Zelfde kabels. Ander toestenbord :).

Alleen andere FDD. En toen kwam de comp wel in dos . Maar nu ik de HDD en FDD heb verwisseld. Doet ie het niet meer.

Want die CPU had Tiborv er al ingezet
tongue.gif

Geplaatst door Rubie-The-Sysop
Zelfde moederbord. Andere FDD (diskette drive). Zelfde kabels. Ander toestenbord :).

Alleen andere FDD. En toen kwam de comp wel in dos . Maar nu ik de HDD en FDD heb verwisseld. Doet ie het niet meer.

Want die CPU had Tiborv er al ingezet
tongue.gif
wanneer geeft hij de melding precies? Voor of na de POST?

Euhmm wat is POST ??
sorry, Power On Self Test

Dat ie het geheugen controleert. (en nog een hele hoop meer, maar dat kun je niet zien)

Hij checkt het gehuegen. En dan erna krijg ik die melding :(:(
Na de POST zijn de IDE apparaten aan de beurt. Dus het zou goed kunnen dat daar het probleem zit...

Heb je een ander toetsenbord of een andere HD om beide oorzaken uit te kunnen sluiten (je eigen pc?)

Kun je in BIOS komen? (lijkt me wel als ie pas na de post hangt)

Ik kom niet in het bios. Er staat wel een regel van:

Press space to enter setup

Alleen als ik achter elkaar op space druk gaat ie gewoon door en dan krijg ik die melding. maar ik ga ff HDD verwisselen.

IAlleen als ik achter elkaar op space druk gaat ie gewoon door en dan krijg ik die melding.
logisch, want hij herkent je toetsenbord niet...

Kun je misschien een ander toetsenbord proberen?

Heb ik ok al geprobeerd. Namenlijk dit toetsenbord waarop ik nu tik...........
heel vreemd.

Als het systeem met Tibors tb en hd eraan gewoon werkte en met jouw spullen niet, is één van die twee onderdelen dus de oorzaak. Je hebt allebei de onderdelen vervangen en het probleem is nog niet opgelost. Ik zou echt niet weten hoe je dit op moet lossen.

staat er onderop je muis of tb iets over 100% compatibility?

Ik zie nix voer over....... Dan maar w888 tot Tiborv weer online is..........

Ps: Ik vertrek over 2 uur

Ps: Ik vertrek over 2 uur
veel plezier (vakantie neem ik aan?) :)

En als je opstart met een w98 bootflop, wat doet hij dan?

[offtopic] Nou ja vakantie.... we hebben een seizoensplek in ommen. En daar gaan we vaak wekenden heen maar nu dus een hel week ;)[/offtopic]

Hij leest nog niet eens een diskette.... Krijg vrijwel drirect een error

probeer BIOS eens een keer te resetten. Baat het niet dan schaadt het niet...

Hoe moet ik het bios resetten ??? Plz wij duidelijk aan op 1 van de foto's die ik al eerder heb aangegeven waar die zijn te downloaden.

holy crap, ik haat zulke oude mobo's :confused:
Dit plankje heeft niet eens een batterijtje!!!

Goed, je foto's zijn niet echt scherp dus dit gaat op de gok:
aan de kant waar je aansluitingen zitten zit een rechthoekige chip met een wit stikkertje erop. Zit daar ergens in de buurt een jumper? Zit er uberhaupt _ergens_ op dit moederbord een jumper??? :desperate:

Sorry. Ik vertrek nu...... Over een week zal ik het proberen.

en als iemand zegt prettige vakantie, dan zeg ik alvast terug Thnx, en tot volgende week :D

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan