Zelf een e-mailadres

Status
Niet open voor verdere reacties.

imre2333

Gebruiker
Lid geworden
2 mrt 2007
Berichten
17
Wie weet hoe je zelf een e-mailadres maakt dat het bevoorbeeld info@imre.nl/com moet dat dan met een mailserver zojah hoe werkt dat en zo nee hoe dan wel.
 
Je hebt ten eerste een domein nodig (Hetgeen achter de @) en daarna heb je inderdaad een mailserver nodig.

Het fijne weet ik er ook niet vanaf.
 
Als ik een .nl.tt (bij joynic) een domeinnaam heb kan het dan ook? want dat heb ik al
 
Dat zal je even na moeten kijken maar bij de meeste ( zoniet alle) heb je ook gelijk E mail.
 
Op zich vrij eenvoudig:

Je hebt waarschijnlijk een dynamisch ip adres van je isp, je hebt dan een account bij dyndns.org nodig en een tool dat je domeinnaam update met je ip adres. Dit is allemaal gratis te krijgen.
Je hebt ook een email server nodig, ik raadt je jana server aan (http://www.janaserver.de). Deze is makkelijk te bedienen.
Voorts moet je je computer 24 uur per dag laten draaien om altijd mail te kunnen ontvangen. Mensen die mail via jou willen ontvangen downloaden die mail van jouw computer, dus de beperking is de upload snelheid van jouw internet abonnement. Die is meestal niet al te hoog, dus werkt alles nogal traaaaag.
Komt er nog bij dat je computer 24 uur per dag, 7 dagen in de week energie staat te slurpen en mensen dus een trage email service hebben. Ook heb ik geen idee hoe privacy wetgeving in mekaar zit en je misschien ook verplicht bent alle verbindingen te loggen onder de bewaarplicht. Al zal dat allemaal niet zo'n vaart lopen.
Gratis email kan je werkelijk overal krijgen dus zie ik niet zo snel het nut hiervan in
 
Gratis email kan je werkelijk overal krijgen dus zie ik niet zo snel het nut hiervan in

2) email ontvangen op je domeinnaam!

Dat heeft enorme voordelen! Heel veel mensen stappen over van inbellen naar internet via ADSL of kabel. En daarmee verandert hun email-adres dat ze van hun provider hadden gekregen.

Dan moet je je nieuwe email-adres weer doorgeven aan iedereen die je kent. En dat geeft problemen, want er zijn meer mensen die jouw (oude) email-adres hebben dan dat jij email-adressen van hen hebt! Dus je kunt nooit iedereen op de hoogte brengen. Hierdoor zullen in de loop der tijd veel mensen een mailtje naar je sturen dat nooit aankomt, omdat ze het naar je oude email-adres hebben gestuurd. En dat is afgesloten.

Komt dit bekend voor? Het is toch zeker aannemelijk. Ofwel dit is je al overkomen ofwel het gaat je nog overkomen. Tenzij je nu een domeinnaam met email neemt. Dan ben je daar voor de rest van je leven vanaf!

Je leest het goed, je hebt nu de mogelijkheid om voor de rest van je leven bereikbaar te zijn op hetzelfde email-adres. Je kunt dus overstappen naar een andere provider of een andere internetverbinding (adsl of kabel in plaats van inbellen) zonder dat je dan (weer) je email-adreswijziging moet doorgeven.

Bron: Link van Raymond Bos
 
Ik heb nu (volgens mij) een e-mailadres via freehostia dat wil ik dan instellen op mijn outlouk server en dan stel ik bij pop3 en smtp hex14.freehostia.com en vervolgens ga ik hem testen en doet hij het niet. Weten jullie hoe ik het moet instellen?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan