Zelf een NZB bestand maken?

Status
Niet open voor verdere reacties.

gebruiker46

Gebruiker
Lid geworden
22 jul 2010
Berichten
667
Hai!

Stel ik heb een aantal foto's ingepakt in een .rar bestand, hoe zorg ik er nu voor dat ik het bestand op bijvoorbeeld SpotNet krijg?

Het bestand toevoegen is geen probleen, het probleem is echter de stap tussen het ingepakt .rar bestand en het toevoegen aan spotnet, dus het nzb maken? Hoe gaat dit in z'n werk? Moet ik het .rar bestand ergens naar uploaden of iets dergelijks zodat ik er een nzb bestand van kan maken?

Alvast bedankt!
 
Uhm, dat is een serieus vage vraag :)

Een NZB is een collectie van nieuwsposts. Als je je bestand op een nieuwsgroep zet wordt die eventueel in vele stukjes geknipt. De NZB doet niets meer dan links naar alle stukjes in een file zetten zodat je het origineel weer kunt samenstellen. Op spotnet vind iemand je verzameling in een nieuwsgroep en selecteert welke files bij elkaar horen. Vervolgens wordt daar weer een nzb uit gegenereerd.
 
Ja sorry, laat ik het anders zeggen:

Hoe kan ik mijn eigen bestanden uploaden naar Spotnet?

In spotnet kan je ervoor kiezen om een spot toe te voegen, hierbij moet je ook een NZB bestand toevoegen, dit is als het ware het bestand dat je wilt downloaden.

Wat is het proces om mijn eigen bestanden in Spotnet te kunnen zien, die andere mensen dus kunnen downloaden, hoe werkt dit? Welke handelingen moet ik volgen?
 
Je files op usenet zetten met een uploader en die vervolgens spotten. Je upload niets van je originele bestanden naar spotnet. Je upload alleen de NZB file met de links.

De NZB bevat niets anders dan ongeveer dit:

<nieuwsgroup>
<poster>
<artikel 1>
<artikel 2>
...
<artikel 125337>

Eventueel herhaald als er meerdere files/groupen worden gedownload. Het is dus gewoon een leesbaar tekst bestand met links. De originele files moeten dus eerst bestaan op usenet
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan