Zelf een pc maken

Status
Niet open voor verdere reacties.

tijmen_4real

Gebruiker
Lid geworden
20 apr 2005
Hoi allemaal !

Kheb een idee om zelf een pc in mekaar te zetten.
Ik was ff aan het nadenken over de verschillenden onderdelen die nodig zijn.
Waarschijnlijk mis ik er nog een paar.
Iemand nog iets aan toe te voegen??

- Behuizing
- Voeding (zit geloof ik al in de behuizing die ik wil)
- Processor (was aan te raden, Pentium of AMD, waarom, en dan de 64-versie??)
- Werkgeheugen (welke en wat??)
- Moederboord (heb ik totaal geen verstand van)
- Geluidskaart (aanraders ??)
- Videokaart (wil met TV-in, nVidia of Ati of wat anders ??)
- DVD-speler
- DVD-brander (dual layer)
- 2 x harde schijf (denk 2x200gb)
- genoeg koeling (voor de processor, schijven en de graf. kaart.)
- netwerkkaart (LAN)
- draadloos netwerk (WLAN-kaart, aanraders??)
- eventueel nog USB2.0 en/of FireWire
- eventueel een zoveel-in-één kaartlezer
- extra dingen (neon ofzo, andere ideeen??)

En of er iemand een goede site weet voor een leek zoals ik, om dit goed stap-voor-stap aan te pakken.
(eventueel met foto-uitleg) Want ik heb totaal geen verstand van sockets en diverse andere vaktaal.

Andere tips, opmerkingen en suggesties zijn natuurlijk ook van harte welkom !

Vakantie-Greetz,

Tijmen

Laatst bewerkt:
het is nogal vaag voorgesteld je kan bv ook eens opgeven welk bedrag je wil spenderen.ik zou in ieder geval een 64 versie nemen zodat je niet binnen afzienbare tyd met een veroudert systeem zit.

Budget

Qua budget heb ik niet echt een hoogte.
Kben gewoon van plan stuk voor stuk de onderdelen te kopen, en in mekaar te zetten.
Als een onderdeel beter is dan een ander, maar net wat duurder, zal ik die sneller halen.
Alles totaal een budget van 1500-2000 euro ofzo.... maar dat zeg ik nu, kan altijd nog anders uitvallen

Moederboard

Kwil allereerst een moederboard kopen, omdat ik her en der lees dat het daarna slimmer is om een behuizing te kopen, zodat deze niet te klein is voor het moederboard.

Ik was op Conrad.nl aan het zoeken naar een moederboard, en zag allemaal verschillende sockets staan. Zijn dit bepaalde aansluitingen voor andere kaarten op dit board, of is dit iets anders ?

Greetz!

Tijmen

Een socket is een slot voor je processor.

Staat trouwens duidelijk omschreven in de sites die in de berichten hierboven staan.

Laatst bewerkt:
hiephoi,
als je de onderdelen toch her en der los wilt gaan kopen,kijk dan ff op tweakers.net ,via link pricewatch kan je dan bij de goedkoopste winkel bestellen.
Mijn pc project van afgelopen maand mei: redelijke snelle pc (P4-2,4GHz) 512Mb ram etc etc. etc. kosten plaatje totaal: 400 euro.
Kan je na gaan wat die merk fabrikanten er aan verdienen:evil:
Het in elkaar bouwen is vrij eenvoudig als je de informatie via de eerder gegeven links goed opvolgd kan er niks fout gaan.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan