Zelf een server maken,,

Status
Niet open voor verdere reacties.

Roel1987

Gebruiker
Lid geworden
17 aug 2008
Hoi,

Ik wil zelf een server maken van een oude computer.. :p

Welke besturingssystemen en software kan ik het beste gebruiken. :confused:

Ik wil met deze server een website online krijgen.. :love:

Wie kan mij er bij helpen of heeft wat tips ? :o

Gr, Roel

Heb je je al eens verdiept in Linux? Zeer stabiel tegenover Windows. Overigens is het niet erg moeilijk te installeren, als je de handleiding maar goed volgt.

Om te beginen zorg je dat Apache, MySQL en PHP geïnstalleerd zijn. Daarna kun je bouwen.

Om te voorkomen dat de pc een bepaalde distributie niet trekt, zul je eventjes de specs ervan neer moeten zetten.

Kan ook gewoon XP (Home of Professional) zijn met pakketten als WAMP, XAMP, Apache2Triad etc. als webserveroplossing.
Zit apache, php en mysql in.

Tijs.

Server

Bedankt voor jullie reacties :D

Heb wel eens op een pc SME Server Linux geïnstalleerd, maar kwam daar niet uit. :confused:

En met windows home en pro is het me wel gelukt om een lokale website op te richten :)
maar dat is niet wat ik wil :confused:
een www website is me tot nu toe niet gelukt. :(

Gr, Roel :thumb:

Laatst bewerkt:
Vertel ons nu eens precies wat het probleem is. Met de pakketten die ik noemde is het prima mogelijk om onder XP een website op te richten. Dillondarko noemde Unix als platform.

Beiden lijk je geprobeerd te hebben, maar je bent niet tevreden. Wat gaat er nog mis dan, of welke functionaliteit mis je?
Is jouw probleem misschien dat je wel een webserver draaiend krijgt, maar het je niet lukt om die website te laten openen vanaf Internet?

Tijs.

Server

Hoi, Thijs

het lukt me niet om die website te laten openen vanaf Internet. :(

Ik krijg de website wel online op Intranet maar niet op internet..:confused:

Met windows xp pro of windows 2000 :evil:

Gr, Roel

2 zaken moeten geregeld worden:
1. Portforwarding in je router van poort 80 naar poort 80 op het ip-adres dat je webserver intern heeft (aldaar te achterhalen met Start -> Uitvoeren -> cmd /k ipconfig)
2. Evt. Firewall op de webserver en firewall op de router (indien aanwezig) moeten ook poort 80 verkeer vanuit Internet toestaan.

Succes,

Tijs.

En dan als laatste ip-forwarding naar je huis adres. Gratis alternatieven zijn .tk en Idres, maar voor een www.vulmaarwatin.nl/.com/.net e.d. zul je geld op tafel neer moeten leggen.

Ga eerst maar eens portforwarden in de router, daarna kijk je via www.mijnip.nl wat je ip is, en daar surf je vervolgens naar toe. Hierbij wel opgemerkt dat je niet altijd vanaf huis naar je eigen ip kan surfen.

Ga je hosten op Windows, is één van de stabielste pakketten AppServ. Zit alles in, en bovendien makkelijk in gebruik.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan