Zelf fotowebsite maken.

Status
Niet open voor verdere reacties.

patsneok

Gebruiker
Lid geworden
24 feb 2002
Hallo !

Ook ik ben bezig om een website in elkaar te zetten. Het doel van de website is om de foto's die ik gemaakt heb te laten zien aan de mensen die daarin geïntresseerd zijn. Met wat HTML heb ik een redelijke lay-out ontworpen.

Nu kan ik natuurlijk voor elke foto een HTLM-pagina maken. Op die pagina zet ik dan drie pijltjes; vorige foto, volgende foto en terug naar rubriek. Dat heb ik gedaan op deze site. Alleen is dat een heleboel werk.

Vandaar dat ik mij afvroeg of ik dat niet makkelijker kon doen. Misschien met PHP of met .... ?? Ik weet dat er diverse handige programma's zijn zoals JAlbum en Gallery. Echter die passen volgens mij niet in mijn ontworpen lay-out.

Als je tips hebt, dan hoor ik ze graag. :thumb:

Probeer de nieuwste versie van Irfanview eens.
Met de functie Thumbnails/Miniatuurweergaven kun je automatisch html-pagina's voor elke foto aanmaken.
Door de html-sjablonen (in de map Program Files/Irfanview/Html) aan te passen kun je die je eigen lay-out geven.

Guus.

Laatst bewerkt:
Geplaatst door Guus abc
Probeer de nieuwste versie van Irfanview eens.
Met de functie Thumbnails/Miniatuurweergaven kun je automatisch html-pagina's voor elke foto aanmaken.
Door de html-sjablonen (in de map Program Files/Irfanview/Html) aan te passen kun je die je eigen lay-out geven.

Guus.
Guus,

Hartelijk dank voor je reactie. Je kunt inderdaad met Irfanview automatisch html-pagina's genereren. Alleen moet ik dan nog steeds als ik nieuwe foto's heb om te laten zien, Ifranview de pagina's laten genereren.

Ik zat te denken aan iets als dit.
PHP:
dim lijst = array[10]
dim lijstteller as integer
lijstteller=1
lijst[1] = foto100.jpg
lijst[2] = foto202.jpg
lijst[3] = foto249.jpg

display lijst[lijsttelller]

voor elke keer dat iemand op knop volgende drukt
  lijstteller=lijstteller+1
  display lijst[lijstteller]
next
Het is een soort pseudo code, er klopt helemaal niets van. :)

Nu hoef ik bij nieuwe foto's alleen de lijst met foto's uit te breiden.

Kan dit ? En hoe doe ik dat?
Wie kan mij op weg helpen?

Geplaatst door patsneok
Alleen moet ik dan nog steeds als ik nieuwe foto's heb om te laten zien, Ifranview de pagina's laten genereren.
Maar dat is makkelijker dan je denkt. Ik heb het hier even wat verduidelijkt.

Guus.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan