zelf gebrande dvd's haperen in dvd speler

Status
Niet open voor verdere reacties.

remcovg

Gebruiker
Lid geworden
25 jun 2006
Ik heb backups gemaakt van oude film dvd's van mij.. Deze wou ik graag opnieuw branden.
Ik heb de dvd's gebrand met verschillende computers en met verschillende merken en types dvd ( dvd-(verbatim) en dvd+(weet zo het merk niet) ). Ik gebruik imgburn om deze dvd's te branden op de max snelheid. Ik heb de dvd's getest op 2 verschillende dvd spelers en ze haperen bij het afspelen.. ze maken steeds tijdsprongen en zo duurt een film van 2 uur nog geen 2 minuten. Het opmerkelijke is dat alle dvd's prima worden afgespeeld in mijn laptop en computer.. en andere dvd's ( eerder gebrande back-ups ) gewoon prima werken in de dvd spelers.

Ik hoop dat iemand hier ideeën over heeft..

Gr,

Remco

Ik zou ipv de max brandspeed een lage (de meest lage) speed gebruiken. Voor data is het niet zo erg, maar met films krijg je idd haperend beeld als je met een hoge speed brandt.

^^ die tip heb ik vaker gehad met mijn wii backups. maar dat doe ik dan ook eigenwijs niet en dat werkt dan ook prima. Maar ik ga nu een dvdtje pakken en het branden op 8x? Toevallig een voorkeur voor dvd+ of dvd - ? ik zal de resultaten posten ;). bedankt voor de tip :thumb:

EDIT:
Ik heb zojuist een dvd op 8x speed gebrand op een dvd+ van platinum. Ik wou het logbestand ook mee uploaden maar dat is niet gelukt omdat mijn notebook plots uitviel na het branden ( ofja toen ik de notebook even wegzette na het succesvol verifiëren van de dvd. Het enige opvallende aan het log was dat op het moment dat ik wat anders deed op de hardeschijf dan liep de buffer af en toe achter en moest het "gerecovered" worden.. maar dat probleem heb ik niet met de andere computer waarmee ik gebrand heb..

het probleem is dus nog niet opgelost :P

Laatst bewerkt:
Nieuwe info:

Ik heb intussen ook een iso overgezet op een computer van een vriend en hem deze laten branden. Ook dan hapert de dvd.. ( op de computer afspelen is nog steeds geen enkel probleem ). Een gedownloade(nu niet klagen over illegale activiteiten want het kan ieder soort film zijn..) film die hij ook voor mij brandde werkte prima. het is op dezelfde manier op hetzelfde merk schijfje gebrand.. dus er lijkt wat fout in mijn iso... zou opnieuw converteren een oplossing zijn?

Je zou het inderdaad kunnen proberen om ISO te converteren, gebruik anders een DVD RW. Vind het wel een vaag probleem :rolleyes:

Succes!

om het even uit te sluiten heb ik een herconversie gedaan en om financiele redenen een rw dvdtje gebruikt.. helaas het zelfde resultaat.
nu heb een filmpje van het internet gedownload gebrand en had dezelfde problemen :eek:.
ook bij een andere dvd speler..
nu hebben we de dvd met een laptop afgespeeld via de hdmi kabel.. dat gaf geen storingen?!?
de dvd spelers zijn van het merk sony en panasonic maar ik kan nog steeds niet wijs waarom het niet wil lukken.. ook is het vaag dat mijn zwager een gedownloade film had gebrand en deze precies hetzelfde had op onze dvd speler...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan