Zelf je website hosten

• Onderwerp starter Onderwerp starter flz14
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

flz14

Gebruiker
Lid geworden
3 mei 2013
Hallo,

Ik ben mij gaan bezighouden met het bouwen van websites. Ik heb al veel geoefend met html en css. Ik weet ook hoe php en mysql werkt. Ik heb nu een leuk idee voor een social media. Op verschillende websites las ik dat je je website kan laten hosten, maar dat je hem ook zelf kan hosten. Ik wil de website graag zelf hosten (ik weet dat dit moeilijk is!). Ik werk met een MacBook pro. Wat voor hardware en software heb ik nodig? En heb ik ook een server nodig? Mijn budget is ca. 1000 euro.
Alvast bedankt

Laatst bewerkt:
Hallo flz14,

Ik heb helaas geen antwoord op je vraag, maar mijn vraag aan jou is waarom je deze zelf wilt hosten. Voor bijvoorbeeld €30,00,- per maand kan je al een shared hosting aanschaffen. Dan hoef je vaak zelf geen back-ups te maken en als er iets niet werkt, kan je het bij hun neerleggen.

Ik raad je aan om gewoon een hosting aan te schaffen, 10x zo makkelijk en voordelig.

Waarom wil je percé je website zelf hosten als ik vragen mag?
Maar hierbij een linkje wat makkelijk is :
Zoals hierboven, je moet het doen op een pc / server / laptop die 24 uur per dag aan staan.
Daarop zou ik Ubuntu installeren, en hierbij een korte handleiding hoe dit moet.
http://www.techotopia.com/index.php/Configuring_an_Ubuntu_Linux_Based_Web_Server

Succes

Ik ben bang dat als de social media goed loopt het hostbedrijf failliet gaat en ik wil alles helemaal zelf onder controle hebben.
Dat is de rede dat ik zelf wil hosten

Ik zou iets anders met 1000 euro gaan doen.

Vaak lijken dingen van tevoren interessanter dan ze in werkelijkheid zijn.
Tenzij je echt iets unieks neer kunt zetten waar er nog geen 100 van zijn lijkt het me een goede investering.

Laatst bewerkt:
Hoi flz14,
Als je goede backups hebt en de provider zou failliet gaan (of alle servers in brand laten vliegen, enz.), dan heb je binnen 3 dagen de site draaien bij een andere provider.
Voor minder dan € 1000,-. :)

• NB: Bij zelf een server draaien komt naast het installeren ook alle onderhoud: je zal er veel tijd in moeten stoppen om 'm te updaten, veiligheidspatches te verzorgen, enz. enz. Een provider neemt je dat allemaal uit handen, en heeft als het goed is alle know-how die jij nog moet gaan veroveren. En bij zelf doen moet je ook je eigen Helpdesk spelen!
Met vriendelijke groet,
CSShunter

FLZ14,

Ik zou er niet eens over denken om zelf te hosten. Als je dit zelf doet moet je daar zelf de hardware, software en beveiliging voor aanschaffen. Het zou zelfs kunnen zijn dat jou provider niet toestaat om zelf een publieke server te draaien.

Er zijn hele goedkope hostingmogelijkheden met goede zekerheid, snelheid en beveiliging.

Je zit er niet op te wachten dat jou thuis servertje straks gebruikt gaat worden als botnet voor criminelen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan