zelf knopjes gemaakt voor social media, maar op zoek naar de links

Status
Niet open voor verdere reacties.

Simone72

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
21 feb 2013
Berichten
4
Hallo,

Ik ben druk bezig met het maken van een website. Dat gaat al lekker, maar ik loop tegen een probleem aan.
Ik heb zelf icoontjes op de site gezet van facebook, twitter en linkedin. Nu wil ik graag dat wanneer men op die knopjes drukt, dat mijn site dan gedeeld wordt. Sharebuttons dus. Wat voor link moet ik daarbij invullen? Ik kan op internet alleen maar dingen vinden met codes waarbij je ook de knop zelf krijgt en die wil ik dus niet.

Wie weet het antwoord?
 
Dag Simone72, en welkom! Ik had geen probleem om een bijpassend plaatje te vinden maar als je dat niet wil dan vervang je toch dat deel van de code die het plaatje ophaalt door een link naar je eigen plaatje?
 
Ik ben waarschijnlijk blonder dan gedacht, maar ik vind geen codes waarbij ik een plaatje kan veranderen....
 
Hoi Simone72,
Ik heb een erg donkerblond vermoeden dat het klopt dat je die codes niet kan vinden, omdat het niet kan. *)
- De widgets voor die sociale media plaatsen asociale <iframes> op je pagina, en binnen die iframes hebben ze zelf de heerschappij (het zijn [mini-]pagina's op hun eigen site, soms met alleen het icoontje plus een partij javascript).
Dan kan je daar niet je eigen icoontjes voor in de plaats zetten. :confused:

Wat wel kan is een tussenstap maken:
  • Op je pagina staat eerst je eigen icoontje.
  • Klik je er op, dan wordt ergens op je pagina het <iframe> van bv. GooglePlusOne geopend, met het G+1 icoontje dat bij een klik de +1 geeft.
Een voorbeeld staat hier (in de footer, bij G+1): grmc-model-15i.htm
  • De eigen fabrikaat knoppen staan hier (in een combinatie-image).
  • Waarom het zo gedaan is: om aan de cookiewet te voldoen; zie de uitleg in deze reactie (en de twee volgende) in een ander topic.
Je kunt ook volstaan met je eigen icoontje met alleen een link naar de betreffende social media pagina, maar dan mis je de mogelijkheid om bezoekers meteen op jouw site een Like te laten geven (in het voorbeeld: o.a. de Facebook-link).

Ik vind het maar lastig, dat sociale gedoe! ;)

Met vriendelijke groet,
CSShunter
_________
*) Of alleen een keuze uit een beperkt aantal icoontjes-mogelijkheden (maar geen eigen fabrikaat).
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan