zelf lijst samenstellen uit basisset gegevens

Status
Niet open voor verdere reacties.

heide410

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
6 okt 2016
Ik wil het volgende maken maar ik heb geen idee hoe en of dit met Word mogelijk is:

Ik heb een lijst met een basis set van gegevens, in dit geval zinnen zoiets als dit:

regel 1
regel 2
regel 3
regel 4
regel 5
etc

Dit is mijn basisset gegevens. Stel voor dat ik willekeurig wat regels wil aanvinken zodat deze worden geexporteerd naar een nieuw worddocument. Hoe doe ik dat? Het liefst werk ik dan met een aanvink vakje voor iedere regel waarbij ik dan gewoon de basisset langs loop en de regels aanvink welke ik dan nodig heb. Ben ik klaar druk ik op een knop en ik krijg een nieuw document met alleen de aangevinkte regels. De basisset blijft natuurlijk gewoon behouden voor de volgende selectie.

gr,

Dick

Het is onmogelijk om m.b.v. selectievakjes alinea's te selecteren, tenzij die alinea's allemaal beginnen met een (aanklikbaar, dus ActiveX element) selectievakje. Die zul je dan ook weer allemaal moeten verwijderen als je klaar bent met het document. Lijkt mij een heilloze klus. Het wordt al wat makkelijker als je een formulier maakt, maar ook daar geldt het probleem van de selectievakjes. Bovendien kun je waarschijnlijk nooit genoeg selectievakjes op het formulier maken om alles te kunnen selecteren.
In Word kun je maar één selectie tegelijk maken dus met selecteren ga je er ok niet komen.

Een alternatief (vergeet de selectievakjes) is om alle zinnen in een keuzelijst op het formulier te zetten, en die zinnen te selecteren vanuit de multi-value keuzelijst. Met een druk op de knop maak je dan een nieuw document met de geselecteerde zinnen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan