Zelf mobile rack maken.

Status
Niet open voor verdere reacties.

erbicom

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
28 okt 2000
Ik vroeg me af of iemand een elektrisch schema weet te vinden om zelf de bedrading/aansluitingen te maken voor een mobile rack. Natuurlijk is het heel makkelijk om er 1 kant en klaar in de winkel te kopen, maar ik vind het leuk om zelf te prutsen met soldeerbout en draadjes.
Gr. Erik.

Wat bedoel je precies met een mobiel rack ?

Ik heb er 3 , een houder heb ik in de pc geplaatst waar ik de mobiele rack's inschuif.

Of bedoel je een extern rack welke je via een usb kan aansluiten.

groet speedtouch

Het maakt me eigenlijk niet zoveel uit of het een externe of een interne is. Zolang ik het maar kan wisselen zonder opnieuw op te hoeven starten. Via USB zou dan ook een mooie oplossing zijn. Het is geen probleem om aan onderdelen te komen, alleen kan ik nergens een schema vinden om zoiets te bouwen.
Gr. Erik.

als ik je goed begrijp wil je dus een gewone IDE harddisk geschikt gaan maken om op USB aan te sluiten?

Dat gaat niet lukken lijkt me...

Voor extern zal je voeding een probleem zijn , hoeveel een HDD aan vermogen nodig heb weet ik niet maar een usb kan maximaal 500mA leveren.

Het idee om zelf te bouwen heb ik ook wel eens gehad, maar kwam tot de conclusie dat op een beurs de complete brackets voor het geld niet te bouwen zijn.

Je moet een molex stekker hebben en een overgang voor de flat-cable ook een apparte schakelaar voor de master slave pinnetjes.

Het idee om niet iedere keer de pc opnieuw op te starten kan alleen via de usb, bij een inbouw zal je altijd opnieuw moeten opstarten.

groetjes speedtouch

Mijn idee ontstond namelijk toen ik een aantal hd's kreeg van een collega die uit en laptop kwamen. Die schijnen minder stroom te vragen dan een normale hd. Zal toch nog eens wat rondneuzen op internet wat er te vinden is over hd via usb. Bedankt voor jullie reacties.
Gr. Erik.

Je moet eens een keer een USB harddisk van dichtbij gaan bekijken. Daar zit een hele zooi printplaten in dat wil je niet weten....

Je zou in dit geval dus een schakeling moeten maken om een IDE interface om te schakelen naar USB. Ik denk dat dat te ingewikkeld is om zelf te maken...

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan