zelf pc bouwen moeilijk??

Status
Niet open voor verdere reacties.

dubber

Gebruiker
Lid geworden
9 nov 2002
even een vraagje over het zelf bouwen van een pc.
is dit een moeilijke klus en zijn er veel dingen waar je op moet letten?
ik kan een klein beetje met pc's overweg maar ik zou bijvoorbeeld niet weten hoe ik in de bios moet komen, drivers ed installeren lukt nog wel.
is er misschien een boek over oid?
ik wil het graag leren omdat het gewoon erg veel geld scheelt en je dan de pc naar eigen smaak kan samenstellen.
alvast bedankt.

Hoi hoi

He ligt er maar net aan hoeveel ervaring je hebt met computers. Misschien is het verstandig het samen met iemand anders te doen. 2 weten altijd meer dan 1 toch? Maar er zijn zat boeken die je stap voor stap uitleggen hoe je zelf een pc in elkaar kan zetten. Ga is in de biblitheek kijken zou ik zeggen. Succes!

Groeten knackje

p.s

Op internet zijn er vaak ook wel goede site's die je een eind op weg helpen

Als je rustig bent, de tijd neemt en leest, Moet het te doen zijn.

Als je losse componenten besteld via internet is het enigste waar je goed mee moet uitkijken is ten eerste het moederbord!!! als het niet goed vast zit heb je ervoor altijd last van. Ten tweede is het geheugen altijd want je moet uitkijken voor statische lading. de rest is allemaal koek en ei.

Er is zat info te vinden in de bibliotheek en op het internet.

Over de bios hoef je je niet druk te maken zit altijd de nieuwste versie op. Eventuele patches kan je via het internet opzoeken. Bij de losse componenten krijg je ook altijd software bijgeleverd dus dat moet ook geen probleem zijn.

Suc6

het is niet zo heel erg moeilijk.

Als je de onderdelen heb passen ze vaak maar op 1 manier erop alleen met de voeding moet je oppassen en hopelijk voor je weet je regel 1 van een computer bouwen: Altijd de stekker eruit en minimaal 1 uur wachten want anders staat er nog stroom op. pas ook op dat je geen pikseltjes raakt want als die beschadigen dan kunnen er problemen ontstaan en voor de bios moet je in het begin kijken. onderaan staat meestal zoiets van Voor Setup druk DEL

Suc6

Ik heb veel bijgeleerd door de sticky's te lezen op dit forum. Uit sommige subjects leer je ook wel wat. En NOOIT bang zijn 'stomme vragen' te stellen!

allemaal bedankt voor de info.
ik ga vol goede moed beginnen.
na een aantal testverslagen en wat meer internetadressen heb ik denk ik al een goede basis om te kunnen beginnen.
maar allereerst ga ik eens kijken wat er allemaal in mijn huidige pc zit.
mvg dubber

Als je een beginner bent, raad ik aan een moederbord te kopen met een processor en koeler reeds voorgemonteerd (boxed). Zeker als je van plan bent een AMD te kopen. Er zijn al veel AMD-processors gesneuveld omwille van een foute montage van de koeler op de processor.

BIOS is te bereiken door bij het opstarten ESC, DEL, F1 of F2 te drukken.

Geplaatst door JBS
Als je rustig bent, de tijd neemt en leest, Moet het te doen zijn.

Vergeet deze tip niet :)

Succes :thumb:

Hallo

Er kan niet genoeg nadruk op worden gelegd....opletten voor statische elektriciteit.

De defekten komen soms pas ettelijke maanden later.

Peter

Hoi,

Ik ben 16 en haal dagelijks pc's uit elkaar en maak ze zelf enz enz.
allemaal werken nog steeds (die ik ooit gemaakt heb)

Ik heb er nooit voor geleerd en heb het ook niet van familie ofzo...

proberen, lezen, luisteren, voorzichtig zijn. Daar red ik het mee. Moet jou dus ook lukken!

En de juiste dingen op het juiste moment doen, en de juiste combinatie's samenstellen. Dat is zeker ook heel belangrijk voor een stabiel systeem.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan