Zelf PC in elkaar zetten

Status
Niet open voor verdere reacties.
de hydro h55 komt met een backplate en een houder die moet je er dan in draaien om de pinnentje op de juiste plek onder de groefjes te krijgen

Google/YouTube maar eens, dan kom je er wel achter..;)

http://youtu.be/j7aNeIlQssw

Laatst bewerkt:
volgens mij hebben jullie hier wel verstand van zo te zien,

Weten jullie of de nvidia videokaart, gt 740 of de 840 M beter is? Ik heb niet gek veel verstand van

840m is een mobile kaart? En niet leverbaar voor in een desktop?

Waarvoor wil je de kaart gebruiken? En wat zijn je huidige pc Specs?

Laatst bewerkt:
Ik heb al veel gegoogled en filmpjes gekeken maar ik snap er niks van. Die ring past gewoon niet op de achterplaat...

Oh nevermind... ik keek nog eens goed naar dat die ring en toen kwam ik erachter dat je die dingen (geen idee hoe je het noemt) kan omdraaien zodat de schroeven naar de binnenkant staan ipv de buitenkant. Nu zit hij zit erop.

Les geleerd: Eerst elk onderdeel zelf goed bekijken voordat je 2 uur aan het googlen bent :P

Goed om te horen dat het allemaal past! Ik benieuwd hoe je setup eruit ziet, en hoe het gaat bevallen :)

Het ziet er nu zo uit: http://i.imgur.com/Ykqn79P.jpg

Sorry voor de slechte kwaliteit, de camera van mijn telefoon maakt erg slechte foto's.

Ik heb het beeldscherm uitgepakt en er is een probleem, ik kan de hoek waaronder het beeldscherm staat niet veranderen. Het beeldscherm staat nu naar beneden gericht :/ Ik denk dat ik 'm terug moet sturen.

Ik heb 'm geprobeerd aan te zetten maar er gebeurt niks..

Laatst bewerkt:
Ziet er goed uit, probeer zoveel mogelijk kabels achter het mobo te stoppen, zo krijg je een zo goed mogelijke airflow!

Daarbij zie ik dat de front fan lucht naar binnen zuigt, dit is goed. Ik zou overwegen de fan tegen de radiator aan de voorkant te plaatsen, en de radiator direct tegen de case te plaatsen.
En er dan voor te zorgen dat de lucht van binnenuit, door de radiator naar buiten geblazen word.
Je kan ook altijd overwegen een 2e fan te plaatsen. en dan aan beide zijde vd radiator te plaatsen.
Je kan diverse mogelijkheden proberen met de fans. Gewoon tempraturen in de gaten houden en kijken wat voor jouw het beste werkt!

Hij gaat nu wel aan, al weet ik niet precies waarom. De fans draaien en ik zie 2 lichtjes branden op het moederbord. Maar voor de rest doet ie niks.

Ook krijg ik de hele tijd stroom van de behuizing als de stekker erin zit :S Heb ik toch ergens een draadje verkeerd zitten?

edit: oke dit is heel raar, er branden lichtjes op het moederbord terwijl ik de stroomkabel eruit heb gehaald, na een paar min gaan ze uit.

edit2: Hij doet het! Ik heb één van de RAM-sticks verwijderd en nu doet ie het wel, met alleen de andere erin doet ie niks. Betekend dat dat deze gewoon kapot is?

edit3: Blijkbaar ligt het niet aan de RAM maar aan de geheugensloten, de eerste 2 doen niks maar de voorste 2 wel.

Laatst bewerkt:
Dit kan een instelling zijn in de bios/uefi. Dat lampjes branden is normaal, er zit een knoopcell batterij in, deze blijft stroom geven! Lek spanning is een groter probleem, dit is meestal gevolg van slechte aarding,
Of een stekkerdoos/stop contact zonder rand aarding!

Reset de bios eens, even Googlen hoe dit kan voor jouw mobo?

Kan het eraan liggen dat we hier aan het verbouwen zijn en dat mijn pc nu aangesloten is op een stekkerdoos die aangesloten is op een stekkerdoos? En maakt het uit als ik het zo laat voor nu behalve dat het irritant is?

Bios resetten heb ik al geprobeerd :(

Ook hier weer, google even of kijk in je bios settings.Je moet (meestal)Slot 1 en 3 hebben!

Als de stekkerdozen rand aarde hebben is er niets aan de hand!

Lekspanning kan killing zijn voor je gevoelige componenten..

Ik heb de sticks in 1 en 3 gezet dat werkt niet, in 2 en 4 dat werkt niet. 1 stick in 1 werkt niet, 1 stick in 2 werkt niet, 1 stick in 3 werkt wel en 1 stick in 4 werkt ook.

Denk dat idd je bord defect is,
Maar kijk eerst je bios na ;), of dual/quad Channel aanstaat!?

Laatst bewerkt:
Uhm waar zie je dat? Ik zie nergens iets staan van dual/quad channel in de bios. Ook niet in de handleiding.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan