zelf samengestelde computer zou deze kunnen werken?

Status
Niet open voor verdere reacties.

maxHolland

Gebruiker
Lid geworden
21 sep 2011
proccesor: AMD Phenom II X6 1090T € 145,90

moederbord: ASUS M4A79XTD EVO € 83,90

proccesor koeler: Noctua NH-D14 € 74,90

Ram: ADATA 8 GB DDR3-1600 Kit € 48,99

grapishe kaart: XFX HD6870 Dual Fan (HD-687A-ZDFC) € 149,90

geluidskaart: ASUS Xonar D1 € 59,90

hdd: Toshiba MK1001TRKB € 122,90

voeding: Cooler Master Silent Pro M 700W € 107,90

behuizing: Antec Twelve Hundred V3 € 164,90

loopwerk: LG BH10LS30 € 89,90

muis: Logitech Gaming Mouse G500 € 59,90

hebben jullie eventuele tips voor verbeteringen bijvoorbeeld dat ik voor weinig geld een betere pc heb zeg het dan vooral ik heb nog geen ervaring op het gebied van een pc bij elkaar zoeken dus (correct me if i'm wrong) dus tips/verbeteringen zijn welkom en zeg wat jullie zouden doen bvd.:D

Laatst bewerkt:
Welkom op Helpmij...:thumb:

Ik heb je topic verplaatst van casemodden naar sectie aankoop nieuw systeem/upgraden.

Succes met je vraag.

Mvg,
Frank Wannet
Sectiemoderator Hardware

Laatst bewerkt:
Je kan je PC ook op Alternate.nl (bij de PC-Builder samenstellen) en dan geeft hij een melding wanneer iets niet past.
Dan kan je hem zelf in elkaar zetten, of dat laten doen.

De pcbuilder van Alternate geeft geen tips ter verbetering.Dat is wel de vraag hier.

Zou je voor de zekerheid dit in willen vullen?

Budget - Hoeveel wil je gaan uitgeven aan de nieuwe computer?
Doel - Wat wil je met de pc gaan doen? Gamen / Beeldbewerking / Videobewerken / Internet+Email / Anders, namelijk...
Omgeving - Wil je een krachtige pc die misschien wat lawaaierig kan zijn (ivm koeling), of geef je liever wat rekenkracht op voor een echt stille pc?
Assemblage - Wil je een kant-en-klaar afgeleverd systeem, of ben je bereid wat kosten te sparen door het zelf in elkaar te zetten?

Besturingssysteem - Welke wil je?
Opties / randapparatuur - Heb je specifieke hardware die in je systeem moét zitten? En heb je misschien hardware van een ouder systeem die je eventueel mee kan nemen naar het nieuwe? Heb je nog andere specifieke wensen voor je nieuwe pc?

waarvoor ga je de pc gebruiken?
als je wilt gaan gamen dan kun je beter de Core I5 2500 nemen die is kwa gaming tog een stuk beter

Edit: ik zie net dat ronald al die vraag heeft gesteld :P

bedankt voor de reactie die me adviseert om met alternate pc builder een pc te maken ik heb even een beetje er mee lopen spelen en heb een paar fouten die ik had in het systeem op gelost dus en een update van de spec's

CPUs Koelers: Noctua NH-D14 € 74,90*

Grafische kaarten: XFX HD6870 Black Edition (HD-687A-ZDBC) € 174,90*

Controllers Serial-ATA : Dawicontrol DC-154 € 54,90*
(maximaal 4 apparaten)

CPU AM3: AMD Phenom II X6 1090T € 154,90*

Monitoren: hAcer V173DOb (17 inch) 1280x1024 pixels € 104,90*

Voedingen: Cooler Master Silent Pro M 700W € 107,90*

Muizen: Roccat Pyra Mobile € 39,99*

Behuizingen Big Tower: Aerocool XPredator Evil Black Edition € 112,90*

PC RAID-Configuratie :ALTERNATE Raid 0 Configuratie € 20,-*

Toetsenborden Gaming :Logitech G510 Gaming Keyboard € 89,90*

Blu-ray Brander Serial-ATA :LG BH10LS30 € 89,90*

Moederbord : ASUS M4A89GTD PRO € 112,90*

Harddisks: Samsung HD502HJ 500gb(2 keer) € 39,49(x2=€ 78,98*)

Ram: ADATA 8 GB DDR3-1333 Kit € 43,99*

(De PC wil ik graag voor gaming gebruiken)
mijn budget gaat tot ongeveer 1600€
ik heb liever een krachtige pc met wat lawaai
het assembleren doe ik liever zelf(heb hier ook al ervaring mee)
OS windows 7 enterprice (heb ik al tot mijn beschiking)
ik wil graag minimaal 8gb RAM een snelle processor (zo goedkoop mogelijk) stevige videokaart en minstens 1 tb harde schijf

Laatst bewerkt:
Ik krijg een beetje de indruk dat je echt geen flauw idee hebt wat je bij elkaar klikt.
Je koopt een SATA controller terwijl het moederbord al een X aantal SATA poorten heeft, je koopt een RAID controller voor Raid 0 of 1, kan het moederbord ook. Je koopt een behuizing die net zo duur is als je processor (zonde van je geld), je processorkoeler is complete overkill voor deze pc...

Vul dit lijstje even in, dan kunnen we je helpen:
Budget - Hoeveel wil je gaan uitgeven aan de nieuwe computer?
Doel - Wat wil je met de pc gaan doen? Gamen / Beeldbewerking / Videobewerken / Internet+Email / Anders, namelijk...
Omgeving - Wil je een krachtige pc die misschien wat lawaaierig kan zijn (ivm koeling), of geef je liever wat rekenkracht op voor een echt stille pc?
Assemblage - Wil je een kant-en-klaar afgeleverd systeem, of ben je bereid wat kosten te sparen door het zelf in elkaar te zetten?

Besturingssysteem - Welke wil je?
Opties / randapparatuur - Heb je specifieke hardware die in je systeem moét zitten? En heb je misschien hardware van een ouder systeem die je eventueel mee kan nemen naar het nieuwe? Heb je nog andere specifieke wensen voor je nieuwe pc?

Laatst bewerkt:
het klopt dat ik nog niet veel verstand heb van het bij elkaar stellen van een pc de behuizing was puur gekozen op de looks btw.

(De PC wil ik graag voor gaming gebruiken)
mijn budget gaat tot ongeveer 1600€
ik heb liever een krachtige pc met wat lawaai
het assembleren doe ik liever zelf(heb hier ook al ervaring mee)
OS windows 7 enterprice (heb ik al tot mijn beschiking)
ik wil graag minimaal 8gb RAM een snelle processor (zo goedkoop mogelijk) stevige videokaart en minstens 1 tb harde schijf

de Core i5 2500 kost net zo veel als de phenom x6 en is een heel stuk beter in het spelen van games
en kwa budget is het tog het beste om voor intel te kiezen andere hardware gaat daar geen impact op krijgen

i7 is wel weer een beetje overdreven ronald wat gaming betreft kun je dan tog beter voor de i5 2500 gaan
en dan bijvoorbeeld een GTX580 videokaart nemen daar hebben games meer aan

ik heb nog een vraag waarom verkiest iedereen intel boven een amd 6 core die trouwens vrij makelijk schijnt te overclocken wat ik dus van plan was zo rond de 4 ghz en dan turbo-boost uitschakelen dan heb je tog 6 cores die op 4 ghz lopen waarom is een intel i7 dan zoveel beter?

Dat is niet zo heel makkelijk uit te leggen, 6 cores zijn niet altijd sneller dan 4 cores. Alle benchmarks wijzen uit dat de Intel i5 2500K en i7 2600K compleet gehakt maken van de Phenom II X6 processors. Als je het geld hebt voor een 2500K of 2600K is er geen enkele reden om voor de Phenom II X6 te gaan.

plus het feit dat je de I7 en i5 allebij op 5.4GHz kan laten draaien iets wat die phenoms echt niet kunnen

Klopt ook nog. De 2500K en 2600K zijn de Black Editions van Intel om het zo te zeggen, makkelijk te overclocken en gaan een stuk verder dan de meeste AMD's.
In andere woorden: neem maar van ons aan dat je met de i5 en i7 een stuk beter af bent.

oke maar als ik nou een am3 + socket neem dan kan er eventueel ook een bulldozer op die nog moeten uitkomen op de markt en die schijnen dan beter te zijn als de i7 2600k of klopt dat niet wat ik zeg?

Dat is nog onbekend. Als jij een benchmark hebt zie ik hem graag, maar zolang er geen benchmarks zijn van echte Bulldozer cores die bewijzen dat ze beter zijn dan de 2600K, ga ik er niet van uit.
En als je een AM3+ socket neemt past er geen Intel meer op. En als je blijft wachten op nieuwe processors koop je nooit wat.

schijnt schijnt dat zien we dan wel ik zet mijn vraagtekens er achter en zo kunnen we wel blijven wachten tot de nieuwste cpu uit komt
ieder half jaar komt er wel weer een nieuwe cpu uit

verder komt Intel ook met Ivy Bridge aan zetten op het zelfde socket van sandy bridge
dus kwa future upgrades zit je echt wel gebakken

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan