zelf samengestelde computer zou deze kunnen werken?

Status
Niet open voor verdere reacties.
En aanvullend op firestorm; Sandy Bridge is de serie die wij aanraden, zoals de i5 2500K op socket LGA1155. Begin volgend jaar komt daar weer Ivy Bridge bij, en die zijn dan weer een stukje beter dan Sandy Bridge. En sowieso beter dan Bulldozer, vermoed ik. Qua upgrades zit je zowel bij AM3+ als LGA1155 goed.

oke maar momenteel heb ik nog niet al het geld bij elkaar dus het duurt zeker nog wel een half jaartje voor ik ga beginnen met het assembleren maar ik begin nu al met research voor me computer

ik bedank u beide voor het goede advies(y) ik wacht en misshien ga ik dan wel voor die ivy bridge ik hoop dat het goed uitpakt bedankt!

ja je kan het beste wachten tot dat je het geld hebt iedere maand komt er wel weer iets nieuws uit en voor je het weet kun je weer opnieuw beginnen met "researchen" en samenstellen

oké nou, in ieder geval bedankt ik ben vandaag weer wat wijzer geworden qua het samenstellen van computers maar nog even terugkomend op de amd proccesoren maakt het verschil tussen itel en amd het extra geld waar.
aangezien itel toch aardig duur is!

Intel is wel duur, maar daar krijg je dan ook wel prestaties voor terug. Als Intel zo duur zou zijn zonder een meerwaarde te hebben, was of de directeur ontzettend dom, of het bedrijf was failliet.

dat klopt ik weet dat itel een meerwaarde heeft maar is die ''meerwaarde'' dusdanig groot dat je dat extra geld waar maakt of kan je dat extra geld beter in een zwaardere video kaart steken of een leuker moederboordje

Nogmaals, als die meerwaarde niet groot genoeg was om het geld neer te leggen, was Intel allang goedkoper geworden, of nu failliet.
Als je het geld hebt om een 2500K en een GTX580 te kopen, waarom zou je het niet doen? De Phenom II X6 is gewoon een stuk trager.

ja het heeft een meerwaarde altans wel op dit moment

de Inte Core i5 2500 is wat dat betreft ook een Bang for Buck processor hij is meschien 20 euro duurder dan de duurste Phenom x 4 cpu en 10/5 euro duurder dan een phenom x 6
maar ga je naar prestaties kijken dan krijg je die extra euros zeker terug in rekenkracht
persoonlijk zou ik altijd voor Bang voor Buck kiezen en zelfs intel heeft daar nu ook antwoord voor

je kan bijvoorbeeld ook voor de goedkopere i5 2300 gaan (en ja die blijft sneller dan de meeste phenoms)
en zelfs de I3 2100 dual core cpu is wat dat betreft ook een heel stuk krachtiger

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan