Zelf Wifi-netwerk beveiligen...

Status
Niet open voor verdere reacties.

gezina

Inventaris
Lid geworden
27 apr 2001
Zelf Wifi-netwerk beveiligen

18 juni 2004 - Heb je een draadloos thuisnetwerk met Wifi-verbinding gebouwd? Je kunt het eenvoudig - en goedkoop - beveiligen tegen inbraak en afluisteren, zo schrijft Tweakers. Het signaal van een Wifi-netwerk kan tegengehouden worden met een fijn metaalgaas, zoals een vliegenmepper. Wikkel het gaas om de router en het signaal is op 2 meter afstand niet meer waar te nemen. Op ExtensionTech wordt uitgelegd hoe men op het idee is gekomen en hoe je de beveiliging precies aanbrengt. (CV) Bron: hccnet.nl

Was alles maar zo simpel te beveiligen...:D

Geplaatst door gezina
Zelf Wifi-netwerk beveiligen

18 juni 2004 - Heb je een draadloos thuisnetwerk met Wifi-verbinding gebouwd? Je kunt het eenvoudig - en goedkoop - beveiligen tegen inbraak en afluisteren, zo schrijft Tweakers. Het signaal van een Wifi-netwerk kan tegengehouden worden met een fijn metaalgaas, zoals een vliegenmepper. Wikkel het gaas om de router en het signaal is op 2 meter afstand niet meer waar te nemen. Op ExtensionTech wordt uitgelegd hoe men op het idee is gekomen en hoe je de beveiliging precies aanbrengt. (CV) Bron: hccnet.nl

Was alles maar zo simpel te beveiligen...:D

Oke ik heb veel loze dingen gelezen, maar denk als ik dit goed lees tenminste dat dit toch wel in de top 3 thuis hoort.

Hoe zit het dan met je eigen signaal ?
en 2 meter ? dus mijn buurman kan dan nog steeds signaal opvangen als ie maar weet waar ongeveer mijn accespoint staat (mijn muur is geen 2 meter dik nl :D )

Echt handig dit soort uitvindingen, gewone echte beveiliging van je netwerk lijk mij veel nuttiger !

Laatst bewerkt:
Als het signaal maar 2 meter ver komt kan je net zo goed een kabel gebruiken :) Dan heb dat wireless tog niet zo veel zin :rolleyes:

Of je zet gewoon WPA en MAC adres filtering aan, ben je ook aardig beveiligd hoor. Als ze echt willen komen ze wel binnen, maar daar hebben ze dan wel een weekje en een computer met aardig wat rekenkracht voor nodig.

Of je zet gewoon WPA en MAC adres filtering aan, ben je ook aardig beveiligd hoor. Als ze echt willen komen ze wel binnen, maar daar hebben ze dan wel een weekje en een computer met aardig wat rekenkracht voor nodig.

Gaaaaap.... je hebt geen week werk nodig om door een simpele 64 / 128 bits beveiliging komen. 64bits = 15 a 20 min en 128 bits staat een uurtje voor.
Wil je een een wifi netwerk redelijk beveiliging koop een goede AP of router met AES en zet het SIDD uit en mac filtering maar ook deze manieren zijn te kraken. geef mij maar gewoon nog steeds een bekabeld netwerk :thumb:

Geplaatst door Erwtje

Gaaaaap.... je hebt geen week werk nodig om door een simpele 64 / 128 bits beveiliging komen. 64bits = 15 a 20 min en 128 bits staat een uurtje voor.
Wil je een een wifi netwerk redelijk beveiliging koop een goede AP of router met AES en zet het SIDD uit en mac filtering maar ook deze manieren zijn te kraken. geef mij maar gewoon nog steeds een bekabeld netwerk :thumb:

Je verwart WPA met WEP. WPA is behoorlijk veilig als je een goede lange PSK (passphrase) kiest (of met radius werkt) en dan zelfs niet in een week te kraken.

WEP128 is inderdaad op een druk genoeg netwerk binnen een uur te kraken.

Maarehhh

uit dit alles begrijp ik dat ik wpa moet gebruiken.
Hoe stel ik dat in eigenlijk. Ik heb 1 pc en een laptop, allebei met w-lan(g) en een linksys wrt54-g.
Als ik wpa activeer op de router staat er "WPA-pre shared key". Daaronder kan ik een algoritme invoeren, te weten: "TKIP"of "AES". Welke moet ik hier kiezen?
Daarna kan een key invoeren. Stel dat dit bijvoorbeeld mijn voornaam is, hoe ik krijg ik mijn pc's zover dat ze op het netwerk kunnen komen.

Een kleine toevoeging moet wel zijn dat ik WEP 128bits al heb gebruikt. Hier werd ik ook niet veel wijzer van want ik kreeg maar met 1 pc toegang op het netwerk!

Hopelijk weten jullie hoe het moet

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan