Zelf wifi point maken op het werk

Status
Niet open voor verdere reacties.

markus20

Gebruiker
Lid geworden
28 nov 2004
Berichten
240
Hallo allemaal,

Wij zitten met het volgende probleem. Als beginnend bedrijf zitten wij in een gezamenlijk kantoor waar internet beschikbaar is (via utp kabel).
Helaas heeft de beheerder er voor gekozen om geen draadloos internet aan te leggen. We kregen te horen, dat wij dit zelf konden doen. Mijn vraag nu is.. welke oplossingen zijn er om vanaf een utp kabel naar wifi te gaan.
Dit heb ik thuis al eens gedaan met een extra router, maar dan moest ik ook toegang hebben tot mijn eigen router. Die toegang krijgen we hier natuurlijk niet. Zomaar even een router inpluggen hier gaat dus ook hier niet werken neem ik aan.

Ben benieuwd naar jullie ideeën.

Bedankt alvast!

Gr, Markus
 
Ik zou 't de beheerder eens vragen. Als ze zeggen dat het mogelijk is, zullen ze vast wel weten hoe je dat kunt realiseren.
 
Dit is het probleem ook een beetje. De ''beheerder'' heeft het internet laten aanleggen en heeft er geen verstand van. In het contact staat ook dat ze internet via kabel leveren. Het is dus aan mijzelf om een oplossing te vinden. Een systeembeheerder is er dus niet.

Iemand anders nog een creatief idee?
 
Als jullie nu wel internet hebben via de router en UTP kabel dan neem ik aan dat die router verder ook de IP adressen uitgeeft. Het enige wat je dan hoeft te doen is een WIFI accesspoint aan te sluiten op de bestaande UTP kabel. Daarvoor hoef je geen toegang tot de router te hebben want die blijft dan gewoon ook de IP Adressen uitdelen aan apparaten die via je accesspoint verbinden.
 
Super! Bedankt voor je reactie. Wist niet dat dit zo makkelijk ging. Misschien een stomme vraag, maar kunnen we dan ook een wifi repeater met lan gebruiken denk je?

Nogmaals dank!
 
Als je een werkende LAN aansluiting (UTP kabel) hebt dan kun je daar de repeater op aansluiten. Wel ben je dan de LAN kwijt voor ander gebruik dus als je de UTP nu bv in een PC hebt zitten dan kun je beter geen accesspoint nemen maar een router met LAN in en uit en deze als accesspoint instellen. Dan heb je zowel wifi als bekabeld.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan