Zelfbescherming nog niet bij alle AV programma’s

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ton52

In de nieuwe productlijn van BitDefender moet je zelf bepalen wat je wil indien je geen parental control,firewall wilt moet je de BitDefender Antivirus versie downloaden.Het is inderdaad een minpunt dat je nu niet meer kan kiezen wat je al dan niet wil installeren. Je hebt toch eerst wel je vorige antivirus verwijdert en inclusief de registersleutels en vervolgens je pc herstart alvorens BitDefender te installeren. Ook alle voorgaande versies van BitDefender moeten verwijdert zijn.

Michael4446

Verklaar je nader waarom je het een middelmatige scanner vindt? Ik vind het gewoon een verbetering. Sinds versie 8.0 gebruik ik BitDefender al.

Michael4446

Verklaar je nader waarom je het een middelmatige scanner vindt? Ik vind het gewoon een verbetering. Sinds versie 8.0 gebruik ik BitDefender al.

De resultaten in verschillende tests zijn middelmatig tot soms vrij slecht, daarom een middelmatige scanner.
Ik zeg niet dat BitDefender een slechte keuze is maar er is volgens de tests beter te krijgen.

@ Nielsvds

Als het vergelijkt met Kaspersky Internet Security, (en dat was mijn bedoeling) in KIS kun je aangeven welke componenten je wilt installeren.
Zelf heb ik geen belang bij Parental Control en Anti-spam en wil die dus ook niet installeren maar die mogelijkheid geeft Bitdefender niet.

En uiteraard heb ik eerst KIS verwijderd, de pc opnieuw opgestart en BIS geïnstalleerd. Maar als bij het eerste wat je opstart (IE) BIS direct moet afsluiten door een fout dan geeft dat weinig vertrouwen (en zin) om er verder na te kijken.
Een echt waarde oordeel kan ik dus niet geven, maar ik had ook niet de intentie om over te stappen naar Bitdefender, daarvoor bevalt KIS mij veel tegoed. :p

Michael4446

De tests die ik zag scoorde BitDefender redelijk goed. Vooral in de laatste tests van av comparatives en av-test.De firewall is niet zo heel goed.
Er zijn inderdaad scanners die beter scoren daar heb je gelijk in. Maar voor mij scoort hij voldoende.

Ton52

Daar ga ik mee akkoord. In de vorige versies was dit wel mogelijk. Hier is inderdaad kritiek op gekomen.Nu moet je zelf beslissen wat je precies wil hebben. Normaal gezien als je een versie gaat kopen kijk je eerst naar de opties die je nodig hebt. Ik bedoel hiermee je gaat immers geen dure internet beveiligingssuite kopen als je bepaalde onderdelen niet nodig hebt.

Je kan niet direct zeggen dat het aan BitDefender ligt. Er kan ook een probleem zijn met een invoegtoepassing. Ik ga ook niet ontkennen dat het niet aan BitDefender kan liggen maar ik wil gewoon zeggen dat er nog andere oorzaken kunnen zijn. Dit kan komen door de antiphising plugin. Iedere pc configuratie en softwareconfiguratie is immers anders.

Allebei bedankt voor jullie reacties.

Michael4446

De tests die ik zag scoorde BitDefender redelijk goed. Vooral in de laatste tests van av comparatives en av-test.De firewall is niet zo heel goed.
Er zijn inderdaad scanners die beter scoren daar heb je gelijk in. Maar voor mij scoort hij voldoende.

Een voldoende is ook goed genoeg, maar je kan altijd beter.:)
BitDefender zou ik ook niet afraden, want het is een degelijk programma maar behoort naar mijn mening ( en die van de tests ) niet tot de beste beveiligingsprogramma's.

Ton52

Ik bedoel hiermee je gaat immers geen dure internet beveiligingssuite kopen als je bepaalde onderdelen niet nodig hebt.

Handig is wat anders, als ik een pakket wil met firewall heb ik geen andere keus dan BIS of Total security.
Of ik alle aanwezige componenten wil gebruiken (installeren) zou mijn keus moeten zijn. :)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan