Zelfbouw pc maakt rare geluiden

Status
Niet open voor verdere reacties.

Beant94

Gebruiker
Lid geworden
17 jan 2013
Hallo mensen van het Helpmij forum!

Gister heb ik alle onderdelen van mn pc binnen gekregen, en ben ik begonnen met het bouwen van mn pc. Het was mn eerste keer, maar met behulp van het internet is het goed gelukt! Daarna windows 7 geinstaleerd, alle drivers en updates gedownload. Maar, toen ik mijn koptelefoon, in de 3.5mm poort op de achterzijde van de pc stak begonnen de problemen.

Ik hoor constant een zoemend / biepend / klikkend geluid. Dit is constant en zelfs als ik alle geluiden mute, is het nogsteeds te horen.

Als ik meer van de proccesor en/of videokaart vraag, word het geluid luider, en zijn de biepjes/klikjes sneller achter elkaar te horen.

Het is erg moeilijk om het geluid uit te leggen..

Ik hoop dat jullie hier mij mee kunnen helpen,

Berend

Laatst bewerkt door een moderator:
Hallo

"dows 7 geinstaleerd, alle drivers en updates gedownload." --> er van uitgaande dat alles korrekt is geinstalleerd ...

Is deze p.c. wel aangesloten op een korrekt geaard stopkontakt ???

Ik vermoed van niet ... met deze symptomen.

Peter

Zonder speaker hoor je niets? want dat is nogal onduidelijk.

Lijkt mij meer een instraling van iets op het audio/speakerdeel.

@vkd_p Ik heb de computer aangesloten in op een ongeaard stopcontact op mijn kamer. Al heb ik de computer ook geprobeerd op een geaard stopcontact in de keuken. De geluiden die werden gemaakt bijven hetzelfde.
Ik ga er wel vanuit dat de drivers correct zijn geinstaleerd.

@Lange Pier: Zonder speakers of koptelefoon hoor ik niets. Maar dan hoor ik natuurlijk ook geen ander geluid, bijvoorbeeld muziek. Ik heb verschillende speakers gebprobeerd. Van koptelefoon tot pringles speaker..
Het geluid blijft aanwezig, zelfs als ik in windows alles mute.

Heb je ook een onboard kaart op en je gebruikt een insteekkkaart? zo ja, haal die er eens uit en hang de monitor aan de onboard, heb je het dan ook?

@ lange pier. Ik gebruik een onboard audio kaart.
Een probleem met de aarde is inmiddels bijna uit te sluiten. Ik heb alles uit de kast gehaald, en er buiten weer opgebouwd.

Heb het over de videokaart om die uit te sluiten dat die het probleem veroorzaakt.

Gaat over de aarding ook van de voeding, massa ligt aan de 0.

Laatst bewerkt:
Oh zo, als ik de video kaart verwijder, heb ik geen manier om mijn monitor aan te sluiten.

En, wat bedoel je met `massa ligt aan de 0`?

Je hebt alleen een onboard videokaart? ok.

Dat alle 0 lijnen bij elkaar komen en dat die aan massa zit, en die massa ligt aan aarde, heb je hem nu wel of niet aan een randaarde contactdoos hangen? want dat blijft onduidelijk.

Ik heb wel een externe Gpu in een slot hangen.
Maar als ik die verwijder, heb ik geen goede aansuiting op mijn moederbord zitten.

En ik heb hem op het moment niet in een geaarde contactdoos.

Ik heb wel hem wel in een geaarde doos gehad, het storende geluid was toen ook nog te horen.

Specs:
AMD Phenom II x4 965 Black edition 3.4ghz

ASRock 970D3/U3S3

Corsair 8gb, 1600mhz (downclocked to 1333 )

Sapphire radeon HD7770 OC edition

Seagate Barracuda 1TB 7200rpm

XFX Pro 550W

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan