Zelfbouw PC samenstelling?

• Onderwerp starter Onderwerp starter JanLL
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

JanLL

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
5 jan 2016
Hallo,

Ik ben van plan om een pc (voor het eerst) zelf te bouwen. Nu heb ik even gezocht en kwam ik op het onderstaande lijstje uit (rond de 700 euro). Nu weet ik alleen niet zeker of het allemaal compatible met elkaar is en of het evt. goedkoper kan.

Waarvoor ga ik het gebruiken?
Internet, muziekproductie (Fl loops) en heel af en toe videobewerken.
Games helemaal niet.

Ik hoor graag jullie advies! Alvast bedankt.

PC Alternate.jpg

Laatst bewerkt:
Voeding is veel te groot. DDR3 wordt langzaamaan vervangen door DDR4. Algemeen (zoals lange pier al aangeeft) zou ik gaan voor de laatste generatie met meteen DDR4 dan heb je een toekomstvaste oplossing.

Die videokaart is nauwelijks sneller dan de ingebouwde oplossing van intel zelf. lekker weglaten en de onboard gebruiken (wel dan moederbord afstemmen op de gewenste videoaansluitingen). Extra geld zou ik besteden aan een grote fatsoenlijke SSD ( is geweldig voor video)

Laatst bewerkt:
Ik sluit me helemaal aan bij wampier.

Ik heb zelf een tijdje (zonder succes) muziek geproduceerd, en een ssd van 120GB versnelt het proces niet omdat je alles op de hardeschijf zet omdat het simpel weg niet op de ssd past.
Ik maak nu apps en daarvoor zijn ssd's echt heaven. Het geeft de workflow echt een boost, niet meer wachten tot hij klaar is met laden van bestanden.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan