Hallo allemaal,
Ik ben van plan een klein multimedia pc'tje in elkaar te zetten. De pc word vooral gebruikt voor multimedia en games. Ik wil de pc achter mijn tv plaatsen of in de kast. Hij moet dus klein zijn. Ik ben op mini-itx gestuit en dit lijkt mij wel interresant, ook als probeersel.
Ik had de volgende configuratie in gedachte.
Behuizing: Jou Jye NU-0528I-CR met ingebouwde 220W voeding
moederbord: Commell LV-678 Mini-ITX
Processor: Intel Q8200
Ram geheugen: Corsair 800MHz DDR2 - 2 x 2GB
Videokaart: Low profile! > Club3D HD4550 512MB GDDR3
Opslag: OCZ Vertex 30GB + Externe Harde Schijf
Het lijkt mij allemaal te mooi om waar te zijn en heb verder geen ervaring met Mini- ITX.
Ik heb dan ook de volgende vragen:
Voldoet de voeding?
Word dit hele handeltje niet te warm?
Kan ik onderklokken en voltages veranderen in dit bios?
Past het? Het is immers zo klein dat je het een console zou kunnen noemen.
Is een externe harde schijf verstandig om zo de airflow als die er al is en de temperatuur positief te beinvloeden? Een externe dus i.p.v. een interne HDD.
Zie ik iets over het hoofd? Zitten er verder nog haken en ogen aan dit gebeuren?
Het hele handeltje kost 530Euro. Is er nog iets te verbeteren rondom dit bedrag?
Veel vragen maar ik kan er weinig over vinden op internet. Ik hoop dat jullie mij hiermee kunnen helpen.
Alvast bedankt en hopende op snelle reacties,
Gulf:thumb:
Ik ben van plan een klein multimedia pc'tje in elkaar te zetten. De pc word vooral gebruikt voor multimedia en games. Ik wil de pc achter mijn tv plaatsen of in de kast. Hij moet dus klein zijn. Ik ben op mini-itx gestuit en dit lijkt mij wel interresant, ook als probeersel.
Ik had de volgende configuratie in gedachte.
Behuizing: Jou Jye NU-0528I-CR met ingebouwde 220W voeding
moederbord: Commell LV-678 Mini-ITX
Processor: Intel Q8200
Ram geheugen: Corsair 800MHz DDR2 - 2 x 2GB
Videokaart: Low profile! > Club3D HD4550 512MB GDDR3
Opslag: OCZ Vertex 30GB + Externe Harde Schijf
Het lijkt mij allemaal te mooi om waar te zijn en heb verder geen ervaring met Mini- ITX.
Ik heb dan ook de volgende vragen:
Voldoet de voeding?
Word dit hele handeltje niet te warm?
Kan ik onderklokken en voltages veranderen in dit bios?
Past het? Het is immers zo klein dat je het een console zou kunnen noemen.
Is een externe harde schijf verstandig om zo de airflow als die er al is en de temperatuur positief te beinvloeden? Een externe dus i.p.v. een interne HDD.
Zie ik iets over het hoofd? Zitten er verder nog haken en ogen aan dit gebeuren?
Het hele handeltje kost 530Euro. Is er nog iets te verbeteren rondom dit bedrag?
Veel vragen maar ik kan er weinig over vinden op internet. Ik hoop dat jullie mij hiermee kunnen helpen.
Alvast bedankt en hopende op snelle reacties,
Gulf:thumb:
Laatst bewerkt: