Zelfbouw systeem

Status
Niet open voor verdere reacties.

rutgervvh

Gebruiker
Lid geworden
25 apr 2007
Berichten
36
Wat denken jullie van dit systeem?

- Corsair 4096MB DDR2 XMS6400 TWINX
- M2N-SLI DELUXE
- AMD Athlon 64 X2 6400+
- Pioneer DVR-215DBK OEM
- WD Caviar SE16 320GB
- ASUS EN8500GT Silent/HTP/512M
- iiyama 20" E2003WSV-B1
(Prijs 814 euro)

Het betreft een 'zelfbouw' systeem. Dus er kan nog vanalles aangepast worden.

De computer moet voor de komende 5 jaar wel voldoende capiciteiten hebben. Hij moet videobewerking (monteren van vakantiefilmpjes etc) kunnen uitvoeren. Er komt Windows XP op (moet snel genoeg zijn voor de opvolger van Vista). Er zullen geen games o.i.d op gespeelt worden.

Alles standaard applicaties moeten gewoon supersnel laden (denk aan: office 2007, firefox, msn etc etc.)

Voldoet het systeem aan bovenstaand volgens jullie?
 
Voor dat geld, dus rond de 800,- euro, en met die eisen zou ik hiervoor niet kiezen.

Neem een moederbord met Socket 775, een Core 2 Duo van Intel en een betere videokaart!

Ik mis trouwens ook nog de kast en een voeding!
 
Voor dat geld, dus rond de 800,- euro, en met die eisen zou ik hiervoor niet kiezen.

Neem een moederbord met Socket 775, een Core 2 Duo van Intel en een betere videokaart!

Ik mis trouwens ook nog de kast en een voeding!

Bedankt voor je antwoord. Kast en voeding heb ik wel in de berekening zitten maar vond ik niet relevant voor de vraag.

Zijn de processors van Intel beter of bedoel je met het oog op de Quad processors die ook op socket 775 passen?

Welke videokaart zou jij aanbevelen?
 
Laatst bewerkt:
Bedankt voor je antwoord. Kast en voeding heb ik wel in de berekening zitten maar vond ik niet relevant voor de vraag.

Zijn de processors van Intel beter of bedoel je met het oog op de Quad processors die ook op socket 775 passen?

Welke videokaart zou jij aanbevelen?

Ik zou een Nvidia Geforce nemen, welke weet ik niet. maar aangezien je toch geen games wou spelen lijkt mij het niet handig om een gamers videokaart te nemen. Ik zit zelf namelijk ook een beetje te denken aan een zelfgebouwde systeem. maar mijn oog doelt op iets anders :D Gamen + School opdrachten :D
 
Ik zou een Nvidia Geforce nemen, welke weet ik niet. maar aangezien je toch geen games wou spelen lijkt mij het niet handig om een gamers videokaart te nemen. I/QUOTE]


wat denk je dat de 8500 is dan?

of is dat geen geforce??
 
Ik zou een Nvidia Geforce nemen, welke weet ik niet. maar aangezien je toch geen games wou spelen lijkt mij het niet handig om een gamers videokaart te nemen. Ik zit zelf namelijk ook een beetje te denken aan een zelfgebouwde systeem. maar mijn oog doelt op iets anders :D Gamen + School opdrachten :D

Wat is dat nou weer voor onzin...
Waarom zou er geen ATI kaart in het systeem kunnen??? Nvidia kan uiteraard ook, maar het klopt niet dat ATI alleen een game-kaart is.

@TS: geen Intel Core 2 Quad, naar gewoon een Core 2 Duo, op dit moement de beste waar voor je geld.
 
Is de Intel Core 2 Duo E6750 een snellere/betere processor dan de AMD Athlon 64 X2 6400+?

Is de videokaart niet goed genoeg of bedoel je 'met het oog op wat ik ermee wil doen' dat een goedkopere kaart zal volstaan?
 
voor videobewerking moet je inderdaad een socket 775 moederbord hebben met een core 2 duo erop (die zijn beter in videobew.)

als je echt voor games gaat zou ik tog een amd nemen:thumb:

en wat betreft de videokaart zou ik geen 8500gt nemen je kan beter een videokaart nemen met meer geheugen eerder een 9600gt of een 8800gt met 1 gigabyte aan geheugen tenzij natuurlijk die 8500gt meer dan 512 geheugen heeft want als die 256 heeft hebt u er niet zoveel aan:eek:

mgv,

merijn
 
NOU... omdat amd gwn beter presteerd in games zelfs een vriend van mij heeft het bewezen hij hat een p5e deluxe mobo en een m3amvp deluxe en op de een een amd van 3ghz en op de andere een quad core en raad is welke was beter?? ja de amd van 3ghz was veele malen beter daarom zij ik dat maar het is gewoon zo dat je voor grote apps beter intel kan nemen en amd juist weer voor games... vanwege de hyper transport...
 
Dat komt niet door het verschik tussen AMD en Intel!!
Je moet niet vergelijken met een Quad Core, maar met een snelle Core 2 Duo!!

Echt, Intel is OP DIT MOMENT de snelste en beste!
 
het lijkt me tog egt dat een quad core v an 2.66 ghz sneller is dan een duo van 3ghz...
 
weetje laten we er maar over op houden anders krijgen we weer een amd vs intel disscussie want daar hep ik ook geen zin in...
 
Wat is je budget?


Aangezien ik je budget niet weet heb ik aan rond de 1000 gedacht:

2000188549492557070_rs.jpg
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan