• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

zelfde adressen

Status
Niet open voor verdere reacties.

xbox360

Gebruiker
Lid geworden
7 nov 2008
Hoi,

ik heb wel een vba code, om adressen die niet voorkomen in de andere tabblad deze op een andere tabblad komt niet voor te krijgen

maar ik wil nu als het adres in tabblab vergelijk en in tabblad time-wize het zelfde is deze uit tabblad vergelijk hebben en in tabblad komt voor hebben
om de nieuwe regels in de tabblad komt niet voor te krijgen gebruikte ik deze code

Sub vergelijken()
Dim lRij As Long
Dim lSRij As Long
Dim bGev As Boolean
Rij = Worksheets(2).Range("A" & Rows.Count).End(xlUp).Row
lSRij = 2
For lRij = 2 To Rij
With Worksheets(1).Range("B:B")
Set d = .Find(Worksheets(2).Range("B" & lRij).Value, LookIn:=xlValues, lookat:=xlWhole)
If Not d Is Nothing Then
GA = d.Address
Do
If Worksheets(1).Range("D" & d.Row).Value = Worksheets(2).Range("D" & lRij).Value Then
bGev = True
End If
Set d = .FindNext(d)
Loop While Not d Is Nothing And d.Address <> GA
End If
If bGev = False Then
Worksheets(3).Range("A" & lSRij & ":J" & lSRij).Value = Worksheets(2).Range("A" & lRij & ":J" & lRij).Value
lSRij = lSRij + 1
End If
bGev = False
End With
Next
End Sub

Alvast weer super bedankt

Bijlagen

Kun je svp de VBA-code tussen codemarkeringen(code tags) zetten ?

Hoi,

Ik vermoed dat je vaker met de xbox360 speelt dan met een toetsenbord.
Ik heb de vraag namelijk wel een paar keer moeten lezen alvorens ik er een beetje van begreep.
Helaas heb ik het bestandje maar niet meer ingezien (excuses daarvoor).

Misschien kun je nog wat leestekens plaatsen in je bericht zodat ik er wat minder moeite mee krijg.

code

Harry,
ik heb een XLS waar ik deze vba in gebruik waar ik in de ene tabblad de oude adressen in doe, en de andere tabblad de nieuwe
alles wat nieuw is en niet overeenkomt met de oude adressen is nieuw en die zetten hij over in een andere tabblad.
dus het is eigenlijk geen xbox360 code ( ook speel ik die veel net als de xbox one )
maar helaas de xbox of the one kan deze code niet lezen :mad:

Ik heb mijn best gedaan om toch het bestand te bekijken.
Ik kan nergens beide tabbladen vinden in het bestand als wat er in jouw omschrijving staat.
tabblab vergelijk en in tabblad time-wize

Maak het de helpers iets gemakkelijker; je wordt hier normaliter snel geholpen met een goed voorbeeld_bestand en een goede omschrijving.
Doe er ook wat extra regels in om iets te vergelijken.

Misschien heb ik geen oplossing voor je, maar misschien anderen weer wel.

Misschien is het handig om eerst op jouw vorige vraag te reageren. Dit lijkt er een vervolg op waarbij het voorbeeldje wel wat meer kolommen bevat. Probeer het geheel wat je voor ogen het hier neer te zetten in begrijpelijke zinnen/vragen met dito voorbeeld.

Of je BAG gegevens in een excel bestandje wil hebben en of je het correct aangeleverd krijgt is weer een heel andere vraag.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan