zelfde beeld op tv met 2 videokaarten...

Status
Niet open voor verdere reacties.

newly

Gebruiker
Lid geworden
13 feb 2007
Helpers...

Onlangs heb ik een GeForce 6200 videokaart met TV out geinstalleerd om mijn films van me PC op TV te bekijken.

Helaas lukt het met niet om het beeldscherm te klonen. En geloof me... ik heb heeeel veel geprobeerd

Omdat ik het toch lastig vind om van me TV op en neer naar mijn pc te rennen denk ik er aan om mijn onboard kaart weer te activeren en zodoende mijn beeld te klonen. Kan dit?? Zo ja is er een stappenplan beschikbaar ofzo??

Bedankt alvast voor jullie hulp!

Dit heeft geen nut, uit je video kaart komt RGB signaal voor je monitor, je hebt of S-video signaal nodig of composiet signaal ( gele tulp stekker aansluiting )
Waarschijnlijk gebruik je de laatste maar heb je bijvoorbeeld een verkeerde scart stekker, eentje met signaal uitgangen in plaats van signaal ingangen.
Dan kan je video kaart je TV niet detecteren en kan je hem niet op kloon zetten.

Beste Paintje,

Bedankt voor je reactie. Ik zal even mijn situatie toelichten:

Mijn videokaart (GeForce 6200) heeft een composiet uitgang. Met een verloopkabel heb ik deze verbonden aan de zender van de draadloze Marmitek Gigavideo 70. Mijn TV wordt wel herkend door mijn videokaart, want ik kan deze selecteren. Maarrrrr ik kan niet hetzelfde beeld op mijn monitor krijgen als op mijn TV. Vandaar dat ik misschien met mijn onboard kaart dit wel voor elkaar kan krijgen...

Heb jij tips??

Mijn TV wordt wel herkend door mijn videokaart, want ik kan deze selecteren. Maarrrrr ik kan niet hetzelfde beeld op mijn monitor krijgen als op mijn TV.

:confused: Je hebt dus wel een beeld van je PC op je TV maar er is iets mis met het beeld wat je op je TV ziet.

Je moet als je films wilt afspelen zorgen dat bij de Overlay Controles de Full Screen op het Secundary Device ( TV ) aangevinkt staat.

Kijk anders hier even.

Ja, ik heb wel beeld op mijn TV, maar dan zwart beeld op monitor... Dus dat is op en neer rennen voor me..:(

Ik zou graag hetzelfde beeld op mijn pc monitor hebben als op mijn TV, zodat ik gemakkelijk filmpje kan selecteren, en beneden kan kijken... Dit is me niet gelukt met alleen de GeForce videokaart, maar misschien lukt het als ik mijn onboard weer inschakel...

De link die je stuurde ken ik, maar die oplossing lukt dus niet....:confused:

Je kunt niet en onboard en een AGP kaart samen gebruiken, maar dat is ook niet nodig, met een TV out.

Heb je ook de clone, en die overlay functie aangezet bij secondary disply?

Beste Lange Pier,

Ik heb geen clone optie... als ik op beeldscherm, rechtermuisklik, eigenschappen, instellingen geavanceerd ga naar nVidea kan ik enkel "één" beeldscherm selecteren...

Kan jij me anders op weg helpen hoe ik jouw tip kan doen??

Tja als je wel beeld op je TV hebt en niet op je monitor dan zul je toch dat klonen aan de praat moeten zien te krijgen.
Staat het wel bij jouw op deze manier

nvidia_clonemode.gif

Dus met 2 'beeld schermpjes' en Display 1 als primary display

De richting die jij op wil met je onboard kaart en een losse video kaart is niet mogelijk.

Nee dat heb ik dus niet... en ik heb al veel geprobeerd om dat voor elkaar te krijgen...
Kan het aan de drivers liggen??? Ik heb via de nVidea site wel de nieuwste drivers gedownload en geinstalleerd, maar daar werd mijn pc super traag van...

Kan mijn kaart kapot zijn?? Hij is pas een maand oud....:confused:

Nee joh, die kaart is wel goed, het zijn de instellingen.

Ik heb hier ook nog een tutorial erover, lees dat ook nog eens.

Tip, zet er een TV naast, om hem in te stellen, wel goed voor de conditie, die trap op en af, maar je bent het zo gauw zat.:)

Maare, je hebt wel de keuze voor TV?, en auto spanning staat uitgevinkt?

Thanx voor je tutorial! Zal ik even doornemen.
En ja ik kan wel TV selecteren, maar dus alleen enkel TV en geen monitor meer. En idd die conditie kan wel wat beweging gebruiken, maar helaas heb ik Pfeiffer en ben ik na 2 treden al kapot;)

Wat bedoel je precies met auto spanning???

ohh kan het er ook mee te maken hebben dat ik mijn PC draadloos heb gekoppeld aan mijn TV met zo'n marmitek setje??

Laatst bewerkt door een moderator:
Nee, dat heb ik ook.:)
Als je al een s-video stekker erin drukt, wordt er al een TV herkent.

Dus het moet toch echt in die configuratie zitten, als je hem wel kunt selecteren.

Bij ATI b.v., heb je een optie om de monitor uit te breiden naar de andere, dan werkt het ook niet, films van je comp op de TV kijken.

Nahhh schiet mij maar lek....
Heb zojuist de tutorial weer doorgespit. Ik kende hem al, maar je weet nooit of ik iets heb gemist he...;)

Maar goed, de aansluiting heb ik goed gedaan denk ik. (anders had ik denk ik ook nooit beeld op mijn tv).
Als het goed is heb ik een printscreen toegevoegd...

Waar kan ik het juist configureren??? Best lastig dit...:confused:

Bijlagen

• prtsrn.gif
    prtsrn.gif
    52,5 KB · Weergaven: 39
alleen maar één beeldscherm... zie plaatje...

Bijlagen

• prtsrn.gif
    prtsrn.gif
    52,7 KB · Weergaven: 24
Hartstikke bedankt!:thumb:
Ik kom vanavond weer even kijken....

Zo staat het bij mij, op een andere bak, dus dat je wel de TV kunt selecteren, maar niet kunt clonen, zit het probleem.

nVidia.JPG

Ohh zelfs dat heb ik niet....
Maar jij kunt dus ook niet beide schermen tegelijk tonen...

Want als ik nu TV selecteer dan begint dus het geren van boven naar beneden...:o

Bij mij staat hij toch op clone, en dan kan ik wel beide schermen tegelijk tonen, hoor :confused: , en dan zie je op beide schermen hetzelfde, en dan bij die overlay ook nog de instellingen aanpassen, kun je ook films kijken.

Begin eens vanaf het begin, kijk op die S-Video stekker er goed inzit, die geeft alle mogelijkheden tot het instellen van TV out, zoal in die link die @Paintje gaf.

Maare, zet die TV er eens naast, werkt makkelijker, denk ik.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan