• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Zelfde formule met andere absolute cel

Status
Niet open voor verdere reacties.

rdv204

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
15 apr 2015
Hallo allemaal,

Ik zit even met een probleem ik heb ongeveer c.a. 1500 losstaande rijtjes waar ik constant dezelfde formule op moet loslaten alleen is het probleem dat de cel die absoluut is gemaakt (zie voorbeeldbestand) dan telkens handmatig moet worden aangepast.

Is hier een makkelijkere manier voor, zodat ik dit niet handmatig hoef te doen?

Hoor graag.

Groet, Rob

Bijlagen

je kan ook een andere formule nemen:
zet deze in B2 en trek hem naar beneden:
Code:
=ALS(OF(A1="";A2="");"";B1+A1-A2)

Dank voor de hulp!

Als ik deze formule gebruik werkt het alleen voor het eerste rijtje, de andere rijtjes wordt de uitkomst "waarde" als ik de formule naar beneden trek.

Groet, Rob

Laatst bewerkt:
Je kunt een lege cel (met "") niet optellen. Daarvoor moet de cel een waarde hebben.
Code:
=ALS(OF(A1="";A2="");0;B1+A1-A2)

Bedankt voor de hulp, dit werkt mooi! even een filter er op om de 0 er uit te filteren en we kunnen weer verder!

Groet Rob

Helemaal niet juist. Daarom mijn vorig bericht verwijdert. Ik had de formule in kolom C geplaatst om de resultaten te vergelijken met uw formule. en dan werkte het wel daar in kolom B de cellen niet leeg waren

U heeft helemaal gelijk, ik had hem ook getest a.h.v. uw voorbeeldbestandje. De oplossing van Octafish werkt goed genoeg voor mij.

Bedankt allemaal voor het meedenken

Groet Rob

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan