zelfde Gmailadres gebruiken op pc en laptop?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jac Art

Gebruiker
Lid geworden
15 feb 2003
Berichten
224
Geacht forum,

Ik worstel al een aantal dagen met een probleem.
Ik heb een laptop gekocht met een wifi naar mijn hoofdpc en internet.
Ik wilde net als bij OE op mij hpc gmail bij mijn laptop op windows mail installeren.
Ik heb echter gelezen dat windows mail geen vreemde eenden in het bijt wil.
Vanmorgen heb ik Thunderbird op de laptop geinstalled en daarin gmail; opgenomen. Geen probleem leek mij.
Echter het werkt niet. Ondanks dat ik de juiste adressering heb ingevoerd, krijg ik van gmailtroubleshooting te lezen dat ik een fout adres voor pop en smtp heb ingevoerd. Alles 10 keer nagelopen. Poortnummers correct ingesteld enz. Maar het werkt niet. Althans ik kan wel berichten verzenden maar niet ontvangen. Berichten die ik heb verzonden komen op mijn hoofdpc terecht. Nu ben ik eigenlijk een beetje ten einde raad.

Vraag! Wat kan ik verder doen en kan ik op mijn laptop het zelfde gmailadres gebuiken als op mijn hoofdpc?

Misschien weet u raad!

Ik hoop het!

met een vriendelijke groet,

Jac Art
 
Ja , dat kan.
Ik heb een xp pc en een vista pc ( windows mail ) bij beide pc's gebruik ik gmail .
Dus gmail is geintregeerd in outlook expres en windows mail.
Kan zowel versturen als ontvangen zonder problemen , zorg dat de instellingen hetzelfde zijn .
wel moet je bij mail en outlook bij accounts - eigenschappen - geavanceerd een vinkje zetten bij uigaande en inkomende mail en de waarde veranderen in 465 en daaronder in 995
Hans
 
Zelfde gmailadres gebruiken op en laptop?

Dag Hans,
Dank voor het antwoord! Ik begrijp dat het bij u allemaal goed werkt. Onbegrijpelijk dat het bij mij niet wil.
Ik had deze waarden reeds ingevoerd, maar 465 geeft op OE op mijn pc een foutmelding. Terwijl het voorheen met deze waarde op de pc wel goed werkte.Ontvangen kan wel!
Derhalve is de waarde van 995 wel ok!

Misschien nog een andere suggestie?

met een vriendelijke groet,

Jac Art
 
Okee ,
Er vanuit gaand dat jij alles goed hebt ingevoerd en alles op beide pc's hetzelfde is , zou het moeten werken . Heb jij ook wat ingesteld op de gmail site bij "forwarding and pop/imap " ?
Hoe dit moet kan jij zien in dat scherm bij Configuration instructions
Let ook op dat bij settings "general " de taal moet zijn ingesteld op engels ( us ) .
Hans
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan