zelfde probleem!!! geen internet via netwerk

Status
Niet open voor verdere reacties.

marianneke

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
25 feb 2001
Ook ik heb op de hoofdcomputer W98 en op de met een crosscable aangekoppelde laptop, XP-pro.

Heb de instructies volgens handleiding van Steve PRECIES uitgevoerd! AnalogXproxy op de host aangezet enz.

HOE maak ik nu verbinding van die laptop met het www
Toch gewoon Internet Explorer opstarten???
Krijg alleen maar de foutmelding 678 dat de hostcomputer verbinding niet juist is.

Ben zo'n beetje ten einde raad. Heb nou zo mooi de netwerkverbinding voor mekaar maar dit wil op geen een manier lukken.

En dan nog de vraag: waar vind ik dat internet delen in W98? Staat trouwens niks over in die handleiding..

Laatst bewerkt:
Geplaatst door marianneke
En dan nog de vraag: waar vind ik dat internet delen in W98? Staat trouwens niks over in die handleiding..
Kijk eens bij;
Instellingen>configuratiescherm>software>windows onderdelen toevoegen/verwijderen(setup)>kijk hier eens of internetdelen wel geinstalleerd is.

Heb inderdaad W98se. Onderdeel was niet geinstalleerd. Nu dus wel. Heb de wizard gevolgd ed.

Heb NIS (tijdelijk) uitgeschakeld.

Wat ik doe:

Zet op de pc de internetverbinding open (ADSL).

Start dan op de laptop Internet Explorer. Krijg dan het dialoogvenster Verbinding maken, kies daar voor de aangemaakte verbinding ADSL en gaat dan via WAN proberen op het www te komen. Krijg dan foutmelding 678.

Wat doe ik nou niet goed?

ps netwerk op zich werkt prima.

Volgens mij moet je ook bij ADSL op de clients aangeven dat er nooit een verbinding gekozen hoeft te worden.

Want zoals ik het nu zie zit je met je host op internet en probeer je met je client nogmaals in te bellen

Dat heb ik inderdaad zo ingesteld.
Krijg dan na opstarten Int Expl de melding dat "de server niet wordt gevonden".

Heb je wel op de client aangegeven dat die automatisch een ip adres moet krijgen ipv handmatig 1 ingeven?

Automatisch IP adres laten toewijzen
en
Automatisch DNS serveradres laten toewijzen
staan beide aangevinkt.

Mario, ik heb intussen Alles nòg eens nagekeken adhv de handleiding van Steve. En ècht alles heb ik precies zó gedaan.

Zou ik niet beter de hele procedure opnieuw kunnen opstarten.

Mogelijk kan ik ergens nog meer gedetailleerde stapsgewijze instructies vinden?

Ik ga er nu trouwens mee stoppen, kom snel weer "fris" terug. Bedankt alvast.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan