Zelfde programma constant geupdate op 2 pc's in netwerk

Status
Niet open voor verdere reacties.

pepiteutje

Gebruiker
Lid geworden
15 okt 2004
Berichten
12
Hey

Ik zit met een probleem, ik zou 2 dezelfde programma's op 2 verschillende pc's in een netwerk waarvan er bestanden gedeeld worden. De database van dat programma (medisch) zou regelmatig ( om het uur of sneller) moeten worden bijgevuld. Niet in aparte mappen of programma's gewoon in het programma zelf.
hopelijk krijg ik snel suggesties

danku
 
Hoe bedoel je updaten? Want dat kan 2 kanten zijn ... dus 1 master, en 1 kopie, waarbij je dan elk uur een kopie van de master maakt.

Maar als er ook op de kopie wijzigingen zijn die verwerkt moeten worden op de master, gaat dat nooit lukken. Dan zullen ze op 1 of andere manier dezelfde data moeten gebruiken (dus data op 1 plek, en dan door beide laten gebruiken).

Maar om wat voor databestanden gaat het dan? En moeten ze gelijktijdig werken, of om en om. Kan de data vervangen worden als er een update plaats vindt. Als het namelijk in het programma gebakken zit, zal dat niet gaan.
Is het geen access-applicatie ofzo?

Aan de hand van wat meer informatie is er vast wel een work-around te vinden voor deze uitdaging.
 
De bestand zouden moeten gesyncroniseert worden.
het is geen access-app. , het is een programma waar allemaal medische dossiers in worden opgeslagen en geordend. Ik zou op de 1ne pc(A) moeten kunnen werken met het programma en alles invoegen wanneer ik niet op de andere pc(B) kan. maar ik moet natuurlijk ook nog de bestanden in het programma kunnen bekijken en veranderen op de andere pc(B)

alvast bedankt
 
Dan denk ik dat de beste oplossing het is op pc 1 te installeren, en daarna vanaf pc 2 te starten (dus bestanden staan op pc 1). Zo kan je hem 1 keer gebruiken, en is op beide pc's de informatie hetzelfde.
Als je iets anders wilt, zul je meer in de structuur van het programma moeten duiken, want dan moet je bestanden gaan synchronizeren, maar ook zeer rekening moet houden met gelijkheid van de bestanden, en dat is heel lastig, als je op zowel pc 1 en pc 2 kan aanpassen.
Je zult misschien het programma wel op pc 2 moeten installeren ... maar dan moet je het daarna aanpassen en laten verwijzen naar pc 1 (dit in verband met register-instellingen)
Het is even een klusje (met natuurlijk wat backups maken), maar het is natuurlijk niet voor niets dat veel programma's aparte netwerkversies hebben ;)
Al ga ik er wel vanuit dat een bepaald bestand de database voor het programma zal bevatten, en dat het vast wel mogelijk zal zijn die samen te delen op 1 of andere manier.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan